Güncelleme Tarihi:
B'iota laboratuarlarının cirosunun, 2004 yılında 8 Milyon YTL olduğunu anımsatan Dündar, cironun, 2007'de 52 Milyon YTL'ye ?ıkarılarak, son dört yılda yaklaşık yüzde 650 büyüme kaydedildiğini söyledi. Dündar, 2008'de ihracatta büyük bir hamle ger?ekleştirmeyi planladıklarını, 50 milyon dolar ciro hedeflediklerini ifade etti. Türkiye'deki i? pazarla beraber toplam 2008 ciro hedefinin, 110 milyon dolar olarak belirlendiğini anlatan Dündar, "Botanik bazlı ürünler geliştirerek dermokozmetikte yeni bir alan yaratarak i? pazarın gelişmesine katkıda bulunuyoruz. B'iota Laboratuvarları olarak Ar-Ge faaliyetlerine ise ayrı bir önem veriyoruz. 3.5 milyon doları aşan yatırımımızla Türkiye'de en önde gelen Ar-Ge yatırımına sahip dermokozmetik yatırımcısı olarak liderliğimizi korumakta kararlıyız" dedi.
Dündar, Türkiye'nin bitki ?eşitliliği a?ısından dünyanın en zengin ülkelerinden biri olduğuna dikkat ?ekerek, bu ?eşitlilikten ürün geliştirme aşamasında yararlandıklarını kaydetti. Yeni ürün olan Deracine'le hem cilt bakımı hem de selülit sorunlarına yeni bir ?özüm getirileceğini belirten Dündar, Deracine'in Avrupa'nın önemli bağımsız botanik dermatoloji enstitüsü Dermatest tarafından geliştirildiğini dile getirdi.
Yeni ürün tanıtım toplantısında 2008 hedeflerini aktaran Cihat Dündar, dört yıl önce tüketiciye sundukları Bioder'in kısa sürede Pazar lideri olduğunu anlatarak, iki yıl önce ?ıkardıkları Bioxcin'in de bir yıl i?inde pazar lideri konumuna geldiğini anlattı. Bioder ve Bioxcin markalarının sadece Türkiye'de değil, dünyanın sayılı pazarlarında liderliğe oynadığını söyleyen Dündar, "Bioder ve Bioxcin ile yakaladığımız başarıyı şimdi de cilt bakımında Deracine markalı ürünlerimizle sürdürmeyi hedeflemekteyiz" dedi.
"2007'DE DERMOKOZMETİK ALANINA 175 MİLYON YTL YATIRIM YAPILDI"
Dündar, dermokozmetik alanının son yıllarda gittik?e büyüdüğü, dünyadaki toplam yatırımlarının 5 milyar doları aştığını bildirdi. Avrupa'da kozmetik ürünlerin kullanım oranının yüzde 40, Türkiye'de ise henüz yüzde 4 olduğunu belirten Dündar, dermokozmetik sektörünün, Türkiye'de son 5 yılda yüzde 23 büyüdüğünü dile getirdi. Dündar, Türkiye'de, dermokozmetik sektörüne, sadece 2007 yılında 175 milyon YTL yatırım yapıldığını ve 100'ü aşkın yeni markanın Türkiye pazarına girdiğini aktararak, "Avrupa Birliği'nde hemen hemen tüm eczanelerde dermokozmetik ürünlere ulaşılabilirken bu durum Türkiye'deki eczanelerde yüzde 10'lar dolayında. Biz de burada bir fırsat olduğunu görüyor ve bu alana yatırım yapmaya devam ediyoruz. B'iota Laboratuvarları, 3.5 milyon doları aşan Ar-Ge ?alışmaları ve yoğun uluslararası pazarlama aktiviteleriyle sadece Türkiye pazarında liderlik koltuğuna oturmakla kalmadı, kısa sürede global bir marka olma yolunda hız kazandı" diye konuştu.
"HEDEFİMİZ, BİR YIL SONRA PAZARDA BİRİNCİ ?R?N OLMAK"
B'iota Laboratuvarları Eczane Kanalı Pazarlama Müdürü Sevgi Gül Çift?i de dermokozmetik pazar büyüklüğünün 2007 sonu itibariyle 175 milyon YTL olduğunu belirterek, pazardaki ürünlerin yaklaşık yüzde 60'ını da anti-aging ve selülit gibi cilt bakım ürünlerinin oluşturduğunu anlattı. Çift?i, pazar payı hedeflerini ise şöyle aktardı: "Bir yıl sonunda girilen ürün kategorilerinde, satış miktarlarında birinci ya da ikinci marka olmak, girdiği kategorilerde en az yüzde 30 pazar payına ulaşmak. Marka bilinirliği hedefi ise, birinci senenin sonunda yardımsız hatırlatmada eczane markaları arasında ilk ikide yer almak."
Dermatest Enstitüsü Genel Müdürü Dr. Gerrit Schlippe ise 12 haftalık test dönemi sürecinin öncesi ve sonrasında araştırmalar yapıldığını söyleyerek, ürünlerin etkinlik testleri sonucunda katılımcıların yüzde 100'ünde cilt sıkılaşması, yüzde 90'ında selülit görünümünde azalma ve yüzde 70'inde bacak ?apında incelme görüldüğünü dile getirdi.