Güncelleme Tarihi:
‘EZO Sarıcı önderliğinde gerçekleşen organizasyonda uluslararası başarılarıyla adlarından söz ettiren 20 genç virtüöz sahne aldı. Türkülerimizin yaylı ve nefesli sazlarla yorumlarından caza uzanan geniş repertuarda yer alan Ahmed Adnan Saygun ve Fazıl Say gibi bestecilerimizin eserleri salonu dolduran müzikseverleri büyüledi. Geliri ekonomik sebeplerle eğitime ulaşmada zorluk içinde olan çocuklara destek olan Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’ne aktarılacak olan kampanya esnasında müzisyen gençler 2 bin 500 Sterlin (yaklaşık olarak 58 bin 750 Türk Lirası) bağış topladılar. Deprem için özel olarak bestelenen çalışmalarla birlikte Anadolu ritm ve melodilerinden kaynaklanan çağdaş eserlerin sergilendiği Londra akşamında müzikseverler Royal Academy of Music’in prestijli konser salonu Duke’s Hall’ü tamamen doldurdular.
YAÅžANAN ACILAR HATIRLANDI
Çelist Arya Güneş’in, Ahmed Adnan Saygun’un ‘Partita for Solo Cello’ adlı eserinin 4. ve 5. bölümlerinin yorumuyla açılan konser, besteci Emre Şener’in 6 Şubat depremi için bestelediği ‘Seyyar Klarnet’ adlı çalışmasıyla devam etti. Bu özel çalışmada yaylı çalgılar eşliğinde klarnetçi Wladyslaw Lech solist olarak yer aldı. Aşık Veysel esinlenmesi ‘Kara Toprak’ın Fazıl Say yeniden bestelenmesini, genç piyano virtüözlerinden Junyan Chen’in ustalıkla sergilesi ardından Ezo Sarıcı’nın geleneksel türkülerimizden ‘Gaziantep Yolunda’yı üç çello için düzenlemesi salonu dolduran müzikseverlere deprem bölgesinde yaşanan acıları hatırlattı. Genç bestecilerimizden Cem Güven’in ‘Mandragora’ adlı çalışmasının, 6 Şubat depremine hitaben sessizlik ve tekrar eden pasajların kemandan kontrbasa dokuz yaylı çalgıyla anlatılmasıyla konserin ilk yarısı tamamlandı.
ANADOLU AÄžITLARINDAN HORONA
Konserin ikinci yarısı ‘Devlet Sanatçısı’ unvanını alan ilk sanatçımız Ahmed Adnan Saygun’un (1907-1991), ‘Demet Suite for violin and piano op.33’ adlı eseriyle başladı. Kemanda Ezo Sarıcı ve piyanoda Deniz Cengiz, Anadolu ağıtlarından horona farklı çağrışımlar uyandıran bu eseri büyük bir incelikle yorumladılar. Caz solisti Aitziber Cofre Real’in piyanist Scottie Thompson ile Brezilyalı besteci Chico Buarque şarkısı ‘Todo Los Sentimentos’un doğaçlamalarla yaşlarını aşkın olgunluktaki performansları izlerleri hayrete düşürdü. Caz severlerin İstanbul Caz Festivali’nden de hatırlayacağı genç tenor saksafoncu Emma Rawicz sahneye çıktığında caz ustalarını kıskandıracak tekniği ve sükunetiyle dikkat çekti.
‘YEMEN TÜRKÜSÜ’ YENİDEN DÜZENLENDİ
Duygulu caz solisti Immy Churchill, akustik gitarıyla besteci babasının (Pete Churchill) sığınmacıların dışlanmasına karşı bestelemiÅŸ olduÄŸu ‘Shame on you, shame on me’nin yanı sıra ‘People will come, people will go’ adlı parçaları büyük bir zerafetle sundu. Immy Churchill (vokal), Ezo Sarıcı (keman), Edward Hogben (trompet), Emma Rawicz (saksafon), Scottie Thompson (piyano), Toby Yapp (bas gitar) ve davulda Jonah Evans’dan oluÅŸan caz topluluÄŸunun Yemen Türküsü’nün yeniden düzenlemesinin ayakta alkışlanmasıyla konser son buldu. YaÅŸadığımız büyük depremin neden olduÄŸu eksiklikleri tamamlamada kullanılmak üzere müzisyen gençlerimizin çabalarına ortak olup bağışta bulunmak isteyenler için online bağış linkinin birkaç gün daha açık olacağını bu haber vesilesiyle hatırlatıldı. https://gofund.me/eabb13d7Â
Â