Defolu üründe kesinti hakkı yok

Güncelleme Tarihi:

Defolu üründe kesinti hakkı yok
Oluşturulma Tarihi: Şubat 24, 2011 11:39

Hakan Yılmaz: Yaklaşık birbuçuk sene önce elektronik ev aletleri satan bir mağazadan bir buzdolabı satın aldım. Geçtiğimiz haftalarda buzdolabım bozulunca aldığım yere giderek durumu bildirdim. Garanti sürem dolmadığı için tamir edilmesini istedim. Eve gelen firma yetkilileri kısa bir kontrolden sonra buzdolabının tamir için merkezlerine yollamaları gerektiğini söyleyerek buzdolabını alarak evden ayrıldılar. Bir süre sonra gelen telefonda tamir fiyatının yüksek tutması nedeniyle bana yeni bir bu

Haberin Devamı

Kanunen yeni satılan ürünler 24 aylık "Gewährleistung" denilen "güvence" kapsamındadır. Satıcı sattığı ürünün bozuk ya da defolu olmadığını bu şekilde alıcıya taahhüt eder, aksi durumlarda tüketicilerin hak talebi bu çerçevede değerlendirilir. Ürünü bozuk ya da defolu olduğunu satın aldığınız ilk 6 ayda farketmeniz halinde, ürünü satın aldığınızda bozuk olduğunu ispat etmenize gerek kalmadan satıcıdan tamir talebinde bulunabilirsiniz. İki kere tamire gönderilip ortadan kaldırılamayan problemlerde yeni bir ürün ya da paranızı geri isteme hakkınız doğar.

Okuyucumuzun durumunda 6 aylık süre geçilmiş, böyle durumlarda da ürüne verilen garanti süresi devreye girer, ki okuyucumuz da garanti süresi bitmediği için firmanın itiraz etmeden buzdolabını tamir için merkezlerine gönderdiğini yazmış. Tamir fiyatının yüksek bulunması nedeniyle satıcı firmanın yeni bir buzdolabı vermesi, satıcıyı bağlayan bir konu. Bu gibi durumlarda satıcı tarafın, tüketicilerden belirli miktarlarda kesinti yapma hakkı da yok. Garanti süresi bitmediği için satıcı doğan mağduriyeti ortadan kaldırmakla yükümlü. Bu yüzden de okuyucumuza bu ödemeyi yapmamasını tavsiye ediyoruz.

EuGH'NİN BENZER KARARI
Avrupa Adalet Divanı'nın (EuGH) 17.04.2008 tarihinde C-404/06 dosya numaralı kararında, benzer bir konuda satıcıların böyle bir kesinti yapma hakları olmadığı yönünde karar verilmişti. Büyük bir mağazadan içinde elektronik aletler de olan bir mutfak alan tüketicinin fırını, garanti süresi bitmeden bozulmuş, üretici firma da iki senelik "güvence" kapsamı içinde sattığı ürünü geri alarak tamiri mümkün olmadığı için yenisiyle değiştirmişti. Kendisinden eski fırını kullandığı süreye istinaden 70 Euro ödemesini isteyen satıcıyı mahkemeye veren tüketici de mahkeme tarafından herhangi bir ödeme yapmama isteği konusunda haklı bulunmuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!