Güncelleme Tarihi:
Hamburg ve çevre kentlerden mezun olan, 75'i göçmen kökenli 364 öğretmen adayı, Hamburg Eyaleti Öğretmen Yetiştirme ve Okul Geliştirme Enstitüsü'nde yaklaşık 1 buçuk yıl sürecek pedagoji eğitimi almaya hak kazandı. Bu amaçla düzenlenen törene katılan Rabe, Hamburg'da okul çağındaki her 4 öğrenciden birinin göçmen kökenli olduğuna işaret ederek, "Hedefimiz okullarda daha fazla göçmen kökenli eğitimci ve öğretmenin görev alması" dedi. Rabe, eğitim sistemi kadar eğitimcilerin de çok kültürlü belirli bir pedagojik eğitimden geçmesi gerektiğini kaydetti.
YÜZDE 20'Sİ GÖÇMEN
Hamburg Eyaleti Öğretmen Yetiştirme ve Okul Geliştirme Enstitüsü Meslek Eğitimi Dairesi Müdürü Gabriele Kandzora da bu yıl öğretmen adaylarının yüzde 20'sinin göçmen kökenli olduğunu belirterek, çok kültürlü eğitimin büyük bir önem taşıdığını, bu nedenle enstitü bünyesinde göçmen kökenli öğretmenler ve öğretmen adayları arasında koordinasyonu sağlamayı amaçlayan bir oluşumun faaliyet gösterdiğini söyledi.
Enstitüdeki bu oluşumda görev alan Özlem Deveci ile Alper Aysın da çalışmaları hakkında bilgi verdi. Öğretmen adaylarından Funda Erler, Nesrin Kuchenbecker, Hayri Çatal, Beyhan Zeran ve Derya Yalçınkaya, daha çok göçmenin yaşadığı semtlerdeki okullarda görev almak istediklerini belirterek, öğretmenlik mesleğinin onurlu bir meslek olduğunu ifade ettiler.