Güncelleme Tarihi:
Video: ALİ KAYA'NIN YAPTIĞI AÇIKLAMALAR için tıklayın...
BURSA RENAULT ÇALIŞANLARINA RAKİP DEĞİLİZ
Paris yakınlarındaki Flins semtindeki Renault fabrikasında 1100 sözleşmesiz 4 binden fazla işçi olduğunu açıklayan Ali Kaya, Türkiye ile Fransa?daki fabrikalar arasında bir rakip olmadığını; çıkarların aynı olduğunu söyledi. Türkiye'deki arkadaşlarına selamlarını ileten Ali Kaya, şunları söyledi:"Bu Clio 4 meselesinde biz Renault'un Fransız işçisi olarak Türkiye Bursa?daki işçilerle aramızda bir rakipliğimiz yok. Bizim çıkarlarımız aynı"
RENAULT ŞANTAJ YAPIP BÜYÜK PARALAR ALIYOR
Renault yönetiminin hem işçilerin hem de hükümetlerden büyük paralar almak için bu şartları kötüleştirdiğini söyleyen Ali Kaya, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Son zamanlar Renault'nun politikası iki tarafında ceplerini soymak diyebilirim. (Bu) Bir yanda işçilerin, diğer yanda ise hükümetlerin, yani kamunun parasına el koymak. Fransa?da milyarlar ele aldı Renault. Biliyorum Türkiye'de de hükümet yardımı aldı, İspanya'da da. Şantaj yapıp büyük paralar alıyor Renault. Bu bir yanda, öte yanda da işçilerin iş şartlarını kötüleştiriyor, zorlaştırıyor. İşçi sayısını azaltıyor ve maaşları arttırtmıyor Renault. Bu yaşadığımız şeyleri Fransa?da da yaşıyoruz. Türkiye?de de yaşandığını biliyorum. Oradaki arkadaşların da aynı şeyleri yaşadığını biliyorum"
RENAULT İŞSİZLİĞİ ARTTIRMAK İSTİYOR
Türkiye'deki işçilere karşı olmadıklarını, mücadelelerinin Renault yönetiminin özellikle işsizliği artırmak gibi seçeneklerine yönelik olduğunun altını çizen Ali kaya şöyle konuştu:Bizim mücadelemiz Renault?nun seçeneklerine karşıdır. Bu Türkiye?deki işçilere karşı değil. Renault'nun seçenekleri işsizliği çoğaltmak. Büyük hissedarların karını sağlamak için olumsuz şeyler yapıyor. Buna karşı mücadele etmemiz gerekir. Bu mücadeleyi sadece Fransa?daki Renault işçileri değil, hem Fransa?da hem Türkiye?de beraber ilerde sürdüreceğimiz mücadeleler olur ve onları beraber yapmamız lazım. Çünkü patronumuz aynıdır. (Renault) Fransa?da olsun Türkiye?de olsun Romanya?da olsun vesaire her tarafta aynı şeyi (politikayı) uyguluyor.
HÜKÜMET PATRONLARIN YARDIMCISI
Türkiye'nin AB'ye girmesinin taraftarı olduğunu da sözlerine ekleyen Ali Kaya," Türkiye'de çalışan işçilerin maaşları Avrupa seviyesine çıkarılması taraftarıyım" dedi.
Fransa cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy ile Elysee sarayında Renault'nun patronu Carlos Ghosn ile yaptığı görüşmeden sonra yaptığı açıklamayı değerlendiren Ali Kaya şu ifadelerde bulundu:
"Hükümet bölgesel seçimler dolayısıyla kamuoyunu sakinleştirmek için bunu yaptı. Bu tip şeyleri Türkiye'de de yapıyorlar. Hem yardım ediyor bir tarafta hem de bu patronlar istediğini yapıyor. Şimdi Fransa'daki durum aynı Türkiye?deki gibi patronlar istediğini yapıyor ve hükümetler bunların yardımcısı"
RENAULT CLİO 4 POLEMİĞİ NASIL BAŞLADI
Fransa Cumhurbaşkanı Sarkozy, işsizliğe yol açacağını gerekçe göstererek, Clio 4 modelinin özellikle Türkiye olmak üzere sadece yurt dışında üretilmemesi konusunda Renault grubundan garanti talep etti.
Clio 4 modelinin üretim yeri konusu üzerine Sarkozy Renault Genel Müdürü Carlos Ghosn ile Elysee sarayında bir araya geldi. Görüşmenin ardından Renault, Clio 4 modelinin bir bölümünün Paris yakınlarındaki Flins fabrikasında üretilmesi konusunda Fransa Cumhurbaşkanı Sarkozy'ye taahhütte bulundu. İki üretim merkezindeki iş paylaşımının nasıl olacağını anlatmayan Ghosn, Flins üretim Fabrikası'ndan hiç bir işçi çıkarımı olmayacağını söyledi.
Clio 4 modelinin zaten senede 180 bin araç üreten Bursa'da yapılacak olması Fransa'da büyük bir polemik yaratmış; Cumhurbaşkanı Sarkozy "devlet yardımı alan araç üreticilerinin Fransa'da sayacakları araçları Fransa'da üretmeleri gerekir" şeklinde deklarasyonda bulunmuştu.