Güncelleme Tarihi:
GEÇEN yıl dünyadaki mali krizin etkisini hisseden çok sayıda Türkün çalıştığı BMW otomobil fabrikası, bu yıl yeni modellerle krizi geride bırakmayı hedefliyor. 2008 yılında dünya çapında 1.35 milyon araba satan BMW’nin mali kriz yılı olarak tarihe geçen 2009’da satışları yüzde 14 gerileyerek 1.28 milyona düştü. BMW’nin Münih’teki fabrikasında işçisinden ustabaşına ve mühendisine kadar 3 bin civarında Türk çalışıyor. Münih BMW’nin fabrika müdürü Thomas Lehmann, BMW’nin kapılarını Hürriyet gazetesine açarak, bu yılki planlarıyla ilgili önemli bilgiler verdi. Lehmann, BMW’de kısa mesai döneminin artık geride kaldığını, BMW’nin bu yıl kısa mesai yapmayacağını, tam tersine tüm BMW fabrikalarında hızlı bir çalışma temposunun hakim olduğunu açıkladı.
Fabrika büyüyor
Münih’teki fabrikada BMW 3 yeni serisinin üretimine 2011 yılında başlayacaklarını açıklayan Lehmann, fabrikayı genişletme çalışmalarının tüm hızıyla sürdüğünü vurguladı. Lehmann şu bilgileri verdi: “Münih’teki BMW fabrikası 2009 mali krizinden pek etkilenmedi. 200 bin araba üretti. Münih’te üretilmeyen BMW’nin 5, 6, ve 7 serileri geçen yıl iyi gitmedi. Yüzde 14 satışlarımızda gerileme kaydedildi. 2008’de 1.35 milyon olan araba satışımız, 2009’da 1.28 milyona düştü. Ancak bu yılın ilk iki ayındaki satışlara baktığımızda yüzde 10 artış var. Dingolfing’teki fabrikada yeni 5 serisinin üretimi başladı ve üretim yüksek bir tempoyla sürüyor. Günde 400 araba üretiliyor. 2011’de yeni 3 serimizi Münih’te üretmeye başlayacağız. Bu nedenle fabrikayı genişletiyoruz. Dünya çapında BMW fabrikalarında 96 bini aşkın insan çalışıyor. Sadece Münih’te 52 farklı milletten çalışanımız var. BMW küreselleşmeden yaşıyor. İşçilerin yüzde 70.30’u Almanya’daki fabrikalarda çalışıyor, üretilen arabaların yüzde 80’inini ise dışarıya satıyoruz.