Güncelleme Tarihi:
SNR Holding bünyesindeki İstanbul ve Yıldırım tersaneleri işbirliğiyle Norve?li firma Volstad Shipping AS i?in 11 ayda inşa edilen ve Türkiye'de yapılan ilk kurtarma ve sismik araştırma gemisi olma özelliği taşıyan "Acergy Merlin" denize indirildi.
SNR Holding'ten yapılan yazılı a?ıklamada, holdinge bağlı İstanbul ve Yıldırım tersanelerinin bir ilke imza atarak, Türkiye'de ilk kurtarma ve sismik araştırma gemisini inşa ettiği belirtildi.
A?ıklamada, Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacı olan denizaltı kurtarma ana gemisinin (MOSHIP) ?ok benzeri olan ve yakın donanımlarına sahip bulunan "Acergy Merlin"in, üstün teknolojik donanımıyla Kuzey Buz Denizi'nde her türlü kurtarma ve denizaltı araştırmasında kullanılacağı anlatıldı.
Geminin en üst seviyede teknolojik donanıma ve konfora sahip olduğu belirtilen a?ıklamada, geminin, bünyesinde bulunan ROV (Remotely Operated Vehicles) denizaltı araştırma aracı ile deniz altında her türlü IMR (Kontrol, Bakım ve Onarım) faaliyetlerini uzaktan kumanda ile yapabilme ve demir atmadan deniz üzerinde uzun sure sabit kalabilme yeteneğine sahip olduğu kaydedildi.
A?ıklamada, ayrıca geminin baş tarafında S-92 Sikorsky helikopterleri i?in dizayn edilmiş helikopter güvertesi bulunduğu da vurgulandı.
EŞ GEMİ KIZAKTA
A?ıklamada görüşlerine yer verilen SNR Holding İcra Komitesi Başkanı Atilla Çift?igüzeli, Türkiye'de ilk kurtarma ve sismik araştırma gemisini inşa etmenin haklı gurunu tüm ?alışanlarıyla birlikte taşıdıklarını kaydetti.
İlk örnek olan "Acergy Merlin" tipindeki kurtarma ve sismik araştırma gemilerinin hem sivil, hem de askeri ama?larla kullanıldıklarını vurgulayan Çifti?igüzeli, "Türkiye gemi sanayinin böyle ?ok ama?lı bir gemi inşasının ülkemizin sesinin duyurulmasında önemi ?ok büyük. Gemilerin kısa sürede, büyük başarıyla inşalarını tamamlamak, sektörümüz ve tersanemiz a?ısından da imkan ve kabiliyetlerimizin somut bir göstergesidir. Acergy Merlin'i denize indirdik. Eş geminin inşası devam ediyor. ??üncü geminin yapımı konusunda görüşmelerimiz sürüyor" dedi.
Boyu 85,3, genişliği 18 metre olan VE 16 knots maksimum hızı bulunan gemide, 1,5 ton kapasiteli vin?, depolama bölümü, tamir bakım odaları, 3 bin metreye kadar dalış yapabilen bir deniz aracı, 32'si tek, 30'u ?ift kişilik olmak üzere toplam 62 kamara, fitness ve konferans salonu, her biri 50 metre kare olan online ve offline odalarıyla 5 adet proje ofisi bulunuyor.