Güncelleme Tarihi:
ALMAN Posta İdaresi’nin müşterilerinin özel bilgilerini seçim kampanyasında kullanılmak üzere siyasi partilere sattığı iddia edildi. Bild am Sonntag Gazetesi’nin haberine göre Alman Posta İdaresi, yan kuruluşu Deutsche Post Direkt GmbH üzerinden müşterilere ait özel bilgileri 2005 yılından beri seçim kampanyalarında kullanılmak üzere siyasi partilere satıyor. Alman Posta İdaresi geçen yıl da genel seçim kampanyasında kullanılmak üzere Hıristiyan Demokrat Birlik (CDU) ve Hür Demokrat Parti’ye (FDP) kişiye özel bilgileri sattı. İki parti bu kişiye özel bilgiler için beş rakamlı bir meblağ ödedi. Alman Posta İdaresi bu bilgilerin anonim olarak verildiğini ve kişiye özel bilgilerin korunması yasası çerçevesinde hareket ettiklerini belirtti.
ANONİM AMA BELİRLENEBİLİYOR!
Haberde bu bilgilerin anonim olarak verildiği, ancak verilerin analizi sayesinde en az 6 haneli bir binada oturanların siyasi eğilimlerinin belirlenebildiği kaydedildi. İki siyasi partinin bu bilgiler ışığında kapı kapı seçim kampanyası yaptığı belirtildi. Anonim olan bu bilgiler içinde cinsiyet, yaş, eğitim ve konut durumu, aile yapısı, çevresi, kullandığı araç tipi gibi bir milyardan fazla veri yer alıyor.
POSTA İDARESİ İDDİAYI REDDETTİ
Müşterilere ait verilerin siyasi partilere satıldığı haberi üzerine bir açıklama yapan Posta İdaresi, verilen bilgilerin tek tek kişilere ait olmadığını, kişisel verileri Alman kişiye özel bilgilerin korunması yasasına göre kaydettiklerini, yasa çerçevesinde hareket ettiklerini belirtti. Hamburg Eyaleti kişiye özel bilgilerin korunması sorumlusu Johannes Caspar ise Facebook skandalının ardından gelişmelerin yeniden değerlendirilerek, seçmen eğilimlerinin manipüle edilmesinin önüne geçilmesini istedi.