Güncelleme Tarihi:
ALMANYA'da 2011 senesinin başından beri benzin istasyonlarında satılmaya başlanan karbondioksit emisyon oranı düşük, çevreci özelliğe sahip E10 benzininin satışı, yeterince ilgi görmemesi nedeniyle bir süreliğine durduruldu. Satışına tekrar ne zaman başlanacağı belli olmayan E10'a önümüzdeki günlerde sürücülerin ilgisi ölçülerek satışına devam edilip edilmeyeceği belirlenecek. Daha çok Almanya'nın doğu ve güneyindeki eyaletlerinde satışına başlanan E10 benzininin içeriğindeki etanol oranı yüzde 5'ten 10'a çıkartılarak çevre kirliliğinin önüne geçilmesi hedefleniyordu.
İLGİ GÖRMÜYOR
Almanya'da E10 tartışması uzun zamandır akaryakıt sektöründe faaliyet gösteren firmaları ve tüketicileri meşgul ederken, E10'nun benzin istasyonlarında sürücülerden yeterince ilgi görmemesi, süper plus benzine olan ilgiyi artırdı. Almanya'daki benzinli araçların yüzde 90'ı E10'u kullanabilecekleri halde, E10'a gösterilen ilgi sektör beklentilerinin çok altında gerçekleşirken birçok bölgede 98 oktanlık süper plus benzin sıkıntısı yaşandığı bildirildi.
SİSTEME ZARAR VEREBİLİRDİ
E10'nun satışının bir süre durdurulduğunu açıklayan Alman Akaryakıt Ekonomi Birliği (MWV) Başkanı Dr. Klaus Picard, E10'a gösterilen ilginin azlığını, tüketicilerin bu konuda doğru bir şekilde bilgilendirilmemiş olmalarından kaynaklandığını savundu. Pazar şartları göz önüne alındığında, E10 benzinini piyasadan geri çekmelerinin gerekliliğine vurgu yapan Picard, "E10'nun satışına başlanmasıyla birlikte diğer benzin çeşitlerine olan ilgi önemli oranda arttı. E10'nun satışını durdurmasaydık sisteme zarar verebilirdi" diye konuştu. Tüketicilerin önümüzdeki günlerde E10'a gösterecekleri ilgiye bağlı olarak Almanya'nın diğer bölgelerinde E10 benzinin satışına devam edilip edilmeyeceğine karar verileceğini söyleyen MWV Başkanı Dr. Klaus, sürücüleri eko benzin olarak da adlandırılan E10 benzinini kullanmaya çağırdı. Ayrıca MWV'den yapılan açıklamada benzin istasyonlarında sürücülerin E10 hakkında daha aydınlatıcı bilgilere ulaşması için çalışmalara başlandığı belirtilerek, benzinli araçların yüzde 93'ünde E10 benzinin kullanılabileceğine işaret edildi.
E10 NE ANLAMA GELİYOR?
“E” harfi etanolü, “10” rakamı ise benzin içindeki etanol oranını temsil ediyor. Karbondioksit emisyon oranı düşük, 'ekobenzin' olarak da adlandırılan E10'da hava kirliliğini azaltmak amacıyla, benzinle karıştırılarak kullanılan etanol oranı, 2010 senesinin sonundan itibaren yüzde 5'ten 10'a çıkartıldı.
E10'A NEDEN İLGİ AZ?
Uzmanlar yaptıkları açıklamalarda bir çok sürücünün aracında E10 benzini kullanıp kullanamayacağını kontrol etmediği için benzin istasyonlarında eski kullandığı benzinden vazgeçmediğini söylüyor. Ayrıca benzin istasyonlarında da bu konuda yeterince açıklayıcı bilgilerin yer almaması da E10'a olan ilgiyi olumsuz etkilediği belirtiliyor.
E10 NEDEN DAHA UCUZ?
Hazırlanma aşamasında E10 benzini etanol oranı düşük E5'e göre daha pahalı. Ancak sürücülerin E10'a ilgisini artırmak için E10 benzini E5'e göre daha ucuz satılıyor. Uzmanlar fiyatların hep böyle kalmayacağını söyleyerek, E10'un litre fiyatının yükselmesinin kaçınılmaz olduğunu belirtiyor.
DİZEL, BENZİNLE YARIŞIYOR
DİZEL ile benzin satış fiyatları arasındaki fark ortalama 12-14 cent arasında. Alman Akaryakıt Birliği (MWV) tarafından yapılan açıklamada, bu farkın gelecekte daha da azalacağına dikkat çekildi. Sürekli artan benzin fiyatları nedeniyle sürücülerin dizel araçlara olan ilgisinin arttığı, bunun da dizel fiyatlarına yansıdığı belirtildi. MWV Başkanı Klaus Picard, dizelin satış fiyatının benzini geçme ihtimalinin bile olduğunu söyledi.