Güncelleme Tarihi:
Ulusoy, dini bayramların bir yandan da tatil fırsatı olarak değerlendirildiğini, dini bayram dönemlerinin turizm endüstrisi i?in artık önemli bir pazar oluşturduğunu vurguladı. Ulusoy, şöyle dedi:
"T?RSAB'ın ge?tiğimiz yıllarda üyeleri arasında yaptığı anketlerde, dini bayramların seyahat acentelerinin toplam iş hacmi i?inde yüzde 15 civarında bir yer tuttuğu anlaşılmaktadır. Bu pazarın bu yıla özgü olarak payını artırmasını bekliyoruz. Çünkü bu yıl bayram tatilleri hafta i?i günlere denk gelmektedir. Bu yıl Ekim ve Aralık ayında kutlanmış olacak dini bayramda seyahat acentelerinden seyahat satın alacak vatandaş sayısının toplamda 350 bin civarında olacağını tahmin ediyoruz"
Ge?tiğimiz Ramazan Bayramı'nın Ekim ayı başına ve hafta i?i günlere rastlaması nedeniyle halkın önemli bir bölümünün bayramı bir tatil alternatifi olarak gördüğünü söyleyen Ulusoy, kamunun da bu beklentiyi "doğru okuyarak" bayram günlerinin dışındaki hafta i?i iş günlerini de kamu kuruluşları ve okullar i?in resmi tatil ilan ettiğini hatırlattı. Bu nedenlerle Ramazan Bayram tatili haftasının turizm endüstrisi i?in yoğun ge?tiğini belirten Ulusoy şöyle konuştu:
"Hem yurti?i, hem de yurtdışı turlara büyük rağbet oldu. Yurt i?inde Antalya, Muğla, İzmir, Kapadokya ve Denizli başta olmak üzere tüm yörelerde doluluk oranları yüzde 90-100 seviyelerine ulaşmıştı. Seyahat acentelerinin kapasitelerini artırarak bayrama özel olarak organize ettikleri Kapadokya, Karadeniz, Güneydoğu Anadolu ve Batı Anadolu turları i?in oluşturulan kapasite tümüyle satıldı. Yurti?i seyahatler yapan ve turistik tesislerimizde o hafta kalan vatandaş sayımız tahminlerimize göre 600 bin civarındadır. Bunların yaklaşık 130 bini seyahat acentelerinin müşterisidir."
RAMAZAN BAYRAMI'NIN TATİL HARİTASI
Son yıllarda Yeni Türk Lirasının (YTL) Euro ve Dolar'a karşı değer kazanmasının Türk vatandaşlarının yurtdışı seyahatlere eskisine oranla daha fazla rağbet etmesine yol a?tığına dikkat ?eken Ulusoy, Ramazan Bayramı tatilinde öncelikle İtalya, Fransa, Almanya gibi Avrupa destinasyonlarının tercih edildiğini söyledi. Yunanistan'ın "yükselen trendi"ni koruduğunu ifade eden Ulusoy, Türklerin tatil haritasını şöyle ?ıkardı:
"Ramazan Bayramı tatilinde, İtalya, Fransa, Almanya'nın yanı sıra Çek Cumhuriyeti, Macaristan ve Avusturya gibi ülkeleri kapsayan Orta Avrupa turları da olduk?a rağbet gördü. Bu ülkelere düzenlenen kültür turlarının dışında, Türkiye pazarında son yılların gözde ülkelerinden Mısır'a yönelik hem piramitleri ve tarihi cazibeleri kapsayan turlar, hem de Sharm el Sheik, Hurghada gibi güneş-deniz-kum seyahatlerine yüksek talep oldu.
Kuzey Afrika'nın rağbet gören diğer ülkeleri Tunus ve Fas'a yönelik talepte de önemli artışlar gözledik. Tayland, Malezya, Singapur gibi ülkeleri i?eren ?ok ülkeli Uzakdoğu turları ve Maldivler gibi lüks seyahatler de ilgi gördü. Türkler i?in yeni bir destinasyon ülke olan Hindistan bayramda tercih edilen ülkeler arasına girdi. Doların YTL karşısında son yılların en düşük değerlerinde olması da ABD'nin orta sınıflar i?in dahi gidilebilir bir destinasyon olmasına yol a?mıştı ve bu ülkeye yönelik turlar kolayca satıldı. Kısacası bu bayram, Türk halkı olduk?a geniş bir yelpazede ?eşitlilik i?eren seyahat ürünlerine rağbet etti. Tahminlerimize göre seyahat acenteleriyle bayram haftası yurtdışı seyahate ?ıkan vatandaş sayımız 70 bin oldu."