Güncelleme Tarihi:
Yaklaşık 2 yıldan bu yana Alman basketbol liginin sponsoru olan Beko Gbmh Genel Müdürü Sühel Semerci, bu sponsorluğun Beko'nun marka olarak Almanya'da tanınmasında önemli bir katkı sağladığını ifade etti. Beko'nun 7.1 nolu fuar alanındaki standında Patricia Urquiola'nın Beko için tasarımladığı mutfak dizaynı da tanıtılıyor.
Yüzde 12 pazar payı
Almanya'da beyaz eşya piyasasında hızla büyüyen firmalardan biri olduklarını kaydeden Semerci,
"Almanya'da son yıllarda ciddi şekilde büyüdük. Almanya rekabeti büyük olan pazar. Alman markalarının belirleyici olduğu bir pazar. Ancak biz buna rağmen son 3 yılda pazar payımızı 3'e katladık. Çamaşır makinelerinde yüzde 6, kurutucularda yüzde 7 pazar payına sahibiz. 2010-2011'de yüzde 11 büyümemiz var. Bize satış imkanı sunulan yerlerde tüketici kalite ve ücretimizi takdir ediyor. İnternet satışlarında ise yüzde 12 pazar payımız var. Bulaşık makinelerinde her satılan dört üründen biri Beko'ya ait" dedi.
En iyi not
Almanya'da ürünlerin kalite kontrolünü yapan bağımsız Stiftung Warentest kuruluşu tarafından geçen sene bulaşık makineleri üzerinden yapılan kontrolde Beko'nun en iyi notu aldığını kaydeden Semerci,
"En iyi notu alan tek markayız. Ve bu ürünümüz Almanya'da en çok satılan bulaşık makinesi oldu" dedi.
Beko'nun Alman basketbol ligine yaptığı sponsorluğu değerlendirirken ise,
"En büyük ihtiyacımız olan noktalardan birisi, markanın tanınırlılığıydı. Basketbol ligiyle yaptığımız işbirliğinde marka görünürlülüğünü iyi bir şekilde yansıttık. Sezonda 50 basketbol maçı ekrana geliyor. Her maç aktarımında Beko Alman izleyiciye ulaştı. Aynı şekilde Rusya, Litvanya'da da benzer sponsorlukuğumuz bulunuyor" dedi.