Güncelleme Tarihi:
160 bine yakın yatak kapasitesi ve ağırladığı üç milyonu aşkın turist ile Türkiye’nin en önemli destinasyonları arasında bulunan Alanya, Türkiye’nin turizm gelirlerinin yaklaşık yüzde 7’lik bir kısmını tek başına karşılıyor. İlçenin en önemli sorunlarından birisi ise Gazipaşa Havalimanı’nın ihtiyaca cevap verecek ölçüde faaliyete geçmemiş olması.
“Gazipaşa Havalimanı beklentilerimizi tam olarak karşılayamadı”
Yaz nüfusu 1 milyona yaklaşan Alanya’ya havayolu ulaşımı halen mesafesi 160 km’yi bulan Antalya Havalimanı’ndan sağlanıyor.
Ulaşım sorununun çözülmesinin bölgenin öncelikli konusu olduğunu ifade eden Alanya Ticaret ve Sanayi Odası (ALTSO) Başkanı Kerim Aydoğan, turistlere yönelik olarak yapılan müşteri memnuniyeti anketlerinde şikayetlerin odağının ulaşım sorununda toplandığının altına çizdi.
Uluslararası uçuşlara açık bir havalimanın temel ihtiyaçlarından birisi haline geldiğini belirten Aydoğan konuyla ilgili şunları söyledi:
"Gazipaşa’da yıllardır atıl vaziyette bekleyen, inşaatı yarım kalmış havaalanı 31 Ağustos 2007 tarihinde Ulaştırma Bakanlığı (DHMİ) tarafından ihale edilerek, TAV firmasınca 25 yıllığına kiralandı. Havalimanın konvansiyonel ölçülerde hizmete gireceğinin beyan edilmesi, bölgemizin çoğunluğu turizm sektöründen beslenen kesimlerinde bayram havası yarattı. Ancak, ihalenin üzerinden 4 yılı aşkın bir süre geçmiş olmasına rağmen bu beklentiler tam olarak karşılanamadı. İhaleyi alan TAV Firması, ihale şartnamesi hükümlerine uygun olarak kamulaştırma ve yapım bedelini kendisi karşılamak suretiyle havalimanını konvansiyonel ölçülerde yaparak hizmete açmak istedi. Ancak ihale şartnamesi hükümlerinin buna imkân vermesine rağmen ilgili idarelerden bu izinler alınamadı."
“Alanya’nın doğusunda yeni turizm merkezleri yaratmak mümkün”
Gazipaşa Havalimanı’nın sadece Alanya’nın mevcut potansiyeline hizmet etmekle kalmayacağını, bölgede yeni bir potansiyel ve istihdam kapasitesi de yaratacağına dikkat çeken ALTSO Başkanı Aydoğan, devletin kasasından hiçbir ödenek çıkmadan, sadece yatırımcının önünü açarak yapılabilecek düzenlemelerle Gazipaşa, Anamur, Bozyazı ilçeleri ile Mersin’e kadar uzanacak Doğu Akdeniz bölgesinde yeni ve alternatif turizm merkezlerini hayata geçireceğine vurgu yaptı.
100 bin kişiye doğrudan, 500 bin kişiye dolaylı istihdam
Yaşanacak bu gelişmelerle bölgede oluşacak potansiyelin en fazla beş yıl içinde 100 bin kişiye doğrudan, 500 bin kişiye de dolaylı istihdam sağlayacağını belirten Aydoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Havalimanı işletmecisi firma ile yapılan sözleşme gereği oluşacak karın yüzde 65’nin kira bedeli olarak ödenecek olması nedeni ile devlet önemli oranda da gelir elde edebilecek. Havalimanı, sahip olduğu iklim ve mikro klima özellikleri sayesinde sadece bu bölgede yetişebilen çok sayıda özgün ve tropikal tarım ürünlerinin değerlendirilmesinde, bu ürünlerin uluslararası piyasalara açılmasında da önemi bir katkı sağlayacak. Yine açılacak havalimanı ağırlıklı olarak Alanya’nın doğusunda ikamet eden 30 bini bulan yerleşik yabancıların ihtiyaç duyduğu yolcu trafiğini de sağlayarak yörede halen bu konuda devam etmekte olan yatırımların önünü açacak."