Güncelleme Tarihi:
Her sektörde olduğu gibi, bu sektörde de kalıcı olmak ve para kazanmak için kaliteli hizmet vermek gerekiyor. Ancak, birçok mekan hedefini kısa süreli belirlediği için müşteri kaçırıyor!
Çünkü, eğlenmeye ya da dışarıda yemek yemeye çıkanlar, “Acaba kaç para ödeyeceğiz?” endişesini yani “kazıklanma” korkusunu yaşıyor. Dolayısıyla, gittiği mekanda büyük paralar ödeyen müşteri bir daha o mekanın önünden bile geçmiyor!
Peki, bu sektörde kalmayı beceremeyenler kimler?
Tabii ki, gastronomi dalında tecrübesi olmayan, yetersiz sermaye ile bu işe girenler. Onlar, ancak üç-beş ay dayanabiliyor. Tecrübesini, emeğini koyarak, müşteri ilişkilerini ve kaliteyi ön planda tutanlar ise ayakta kalmayı başarıyor.
Gastronomi ve eğlence dünyasında başarıyı yakalayanlardan, yani “kalan” bazılarından örnek vermek istiyorum sizlere.
Köln: Club Zaga, Fasıl Restoran; Düsseldorf: Ege Balık Evi, Kemer Restoran, Zaga Club, Şamdan Diskotek, İstakoz Fischhaus, Abone Diskotek; Krefeld: Köshk Restoran; Essen: Leylim Türkü Cafe, Cafe-Restoran Key-f, Kazım Birlik Türkü Evi, İstasyon Cafe-Restoran; Bochum: Cafe A la turca, Club Taksim; Herne: Alem Müzik Cafe; Gelsenkirchen: Bodrum Balık Restoranı, Harem Cafe, Pamukkale Restoran, Duisburg: Cafe Journal, Marmaris Restoran, Layla, Meyman Restoran, Galerie Nargile; Dortmund: Restoran Tandura, Sofra Ocakbaşı, Nargile Cafe Orhan, Mülheim-Ruhr: Dalaman Restoran, Türkis Restoran ve diğerleri... Saymakla bitmez.
Yukarıda isimlerini saydığım mekanların işletmecileri; meslekte edindikleri tecrübeleri, profesyonelce yönetimleri, kalite, temizlik, servis ve fiyattan oluşan dört önemli unsuru uygulamalarıyla, meslekte hedeflerine ulaşarak başarılı ve kalıcı olmayı başardı.
Demek ki mantık hep aynı; kaliteli ve profesyonel hizmet verdiğin zaman, nerede olursan ol, iyi iş yaparsın ve uzun süreli yaşarsın.