Güncelleme Tarihi:
Bandırma- Ambarlı seferini yapmak üzere dün gece Bandırma Limanı'ndan denize açılan Ro- Ro gemisi, içinde 71 kamyon, 2 otomobil ve 100'den fazla yolcu ve mürettebatıyla battı. Limanın hemen 300 metre açığında sulara gömülen gemiden 34'ü yaralı 76 kişi kurtulurken, 1 kişi öldü, kaybolan 25 kişi ise, aranıyor.
İstanbul'un Ambarlı Limanı ile Bandırma Limanı arasında taşımacılık yapan İstanbullines Şirketi'ne ait kaptan Mithat Altın yönetimindeki Hayat- N adlı Ro- Ro gemisi, dün gece Bandırma Limanı'ndan hareket etti. Araçlarla tıklım tıklım dolu gemi saat 23.00 sıralarında demir aldığı limandan 300 metre kadar açıldıktan sonra, ilk belirlemelere sabitlenmeyen kamyonların dalgaların etkisiyle kayması ve hava muhalefeti nedeniyle iskele tarafından yan yatmaya başladı.
PANİK ÇIKTI, DENİZE DÖKÜLDÜLER
Gemideki araç şoförleri ve yolcular bir anda neye uğradıklarını şaşırırken, bazı kamyon şoförleri saat 23.16'da, jandarmanın 156 İmdat telefonunu arayıp yardım istedi. Kaptan Mithat Altın ve mürettebat yolculara sakin olmaları çağrısında bulunurken, gemi su almaya başladı ve panik çıktı.
Can yeleği arayan yolculardan bulanlar, gece karanlığında denize atlayıp sahile doğru yüzmeye başladı. Birçok yolcu da kamyonların üzerine ve geminin en yüksek bölümlerine tırmanmaya başladı.
Jandarmaya yapılan ihbardan 10 dakika sonra geminin bulunduğu bölgeye ulaşan Sahil Güvenlik ekibi henüz sulara tamamen gömülmeyen gemide tahliye çalışması başlattı. Limandan olay yerine bot gönderildi. Bazı yolcular Sahil Güvenlik botları ve limandan gönderilen bota alındı. Ancak, henüz tahliye tamamlanmadan Hayat- N Ro- Ro gemisi 20 dakika içinde battı.
Batan Ro- Ro gemisinden atlayıp yüzenler ile tahliye ekiplerinin botlara aldığı toplam 76 kişi sahile ulaşmayı başarırken, ilk belirlemelere göre 25 kişi de gece karanlığında Marmara Denizi'nin sularında kayboldu.
SEFERLER İPTAL EDİLDİ
İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ (İDO), bugün yapılması gereken İstanbul Yenikapı-Bandırma arasındaki hızlı feribot seferlerini iptal etti.
İDO'dan alınan bilgiye göre, Yenikapı-Bandırma 07.00 ve Bandırma-Yenikapı 21.30 feribot seferleri ile Bandırma-Yenikapı arasındaki 07.30 deniz otobüsü seferi iptal edildi.
HASTANELER YARALI DOLDU
Sahile yaralı çıkarılanlardan durumu ağır olan Balıkesir'in Sındırgı İlçesi'nden kamyon şoförü Özer Erdoğan, doktorların tüm çabasına karşın yaşamını yitirirken, 34 kişi de Bandırma ve Bursa'daki hastanelerde tedaviye alındı. Yaralıların adları ve tedavi gördükleri hastaneler şöyle:
Mustafa Güven Karahan Devlet Hastanesi: Ahmet Yılmaz, Kemalettin İşçioğlu, İlhan Aktaş, Cevat Şahin, Berkan Uysal, Muhlis Gören, Murat Mutluoğlu, Recep Özkaynak, Battal Kocakaya, Mustafa Zeybek, Mustafa Seçik, Emin Demir, Metin Yatıkçı, İlyas Semir, Ali Yurduseven, Mehmet Kestane, Eren Damar, Orhan Sarıaydın, Enes Selim Dörterler, Cengiz Çakır.
Kapıdağ Devlet Hastanesi: Abdurrahman Ayday, Ahmet Ayday, Zeki Ayday, Necdet Sevik, Hüseyin Arıkan, Bülent Bingöllü, Muammer Eroğlu, Erkan Damar, M. Ali Çakıroğlu, Ufuk Bitiş.
Özel Bandırma Hastanesi: Mehmet Aksu, Hüseyin İncereis, Sedat Özmen.
Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi: Mustafa Bıyıklı.
SAĞ KURTARILANLARIN İSİMLERİ
Bandırma Limanı açığında gece karanlığında sulara gömülen Hayat N Ro- Ro gemisinden yara almadan kurtulan 42 kişiden bazıları yüzerek sahile ulaştı ve bunların 11'inin kimlikleri saptanamadı. Kurtulanlardan kimlikleri saptanan 31'inin adları şöyle:
Özen Erdoğan, Mitat Altın, Uğur Kalkavan, İbrahim Akçay, İbrahim Savaş, Ahmet Turan, Rafet Bala, Melih Erim, Esin Kasatura, İsmail Gün, Burak Hut, Erkan Çoban, Kenan Baydar, Bülent Basar, Can Güç, Yıldırım Selçuk Elveren, Halil Kızmaz, Naci Yavuz, Nurettin Çiçek, Mustafa Şekerci, Erol Solak, Süleyman Gürcan, Bircan Karaman, Soner Borzan, Hikmet Çiçek, Nejat Albayrak, Mehmet Akif Paçaman, Turhan Kuru, Özcan Binici, Erkan Uysal ve Halil İbrahim Değerli.
ARAMA KURTARMA ÇALIŞMALARI
Bandırma Limanı açığında Hayat- N Ro- Ro gemisinin battığı bölgede gece boyu arama kurtarma çalışmaları yapıldı ve kayıplara ulaşılmaya çalışıldı. Geminin 20-30 metre derinlikteki bölgede battığı sanılıyor.
Sahil Güvenlik Komutanlığı'na ait 4 bot ve 1 vinçli arama- kurtarma gemisi, Balıkesir Sivil Savunma Müdürlüğü'ne ait 2 araç ile 5 dalgıç, Bursa Sivil Savunma Müdürlüğü'ne ait bir ekip arama kurtarma çalışmalarına katıldı. Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'na ait iki helikopter de gece boyu bölgede uçarak, projektörlerle deniz yüzeyini aydınlatıp kayıpları aradı.
Arama kurtarma çalışmalarına katılmak üzere Deniz Kuvvetleri'nin Erdek Filo Komutanlığı'na bağlı TCG Amasra mayın tarama gemisi gece geldiği Bandırma Limanı'ndan sabahın ilk ışıklarıyla birlikte geminin battığı yere hareket etti. 14'i ordu mensubu 30 kadar balık adam da sabahın ilk ışıklarıyla geminin battığı bölgede dalışa başladı. Bu arada geminin bağlı olduğu şirketten alınan Hayat N Ro- Ro gemisinin krokisi çalışmaları kolaylaştırmak için dalgıçlara verildi.
Balıkesir Valisi Selahattin Hatipoğlu, geminin battığı bölgede sabahın ilk ışıklarıyla birlikte kurtarma çalışmalarına hız verildiğini söyledi.
KAPTAN GÖZALTINDA
Olaydan sonra kurtarılalar arasında bulunan Hayat N Ro Ro gemisinin kaptanı Mithat Altın ile mürettebattan bir kişi gözaltına alındı. Kaptan Altın ilk ifadesinde, geminin yük kayması sonucu yan yatmaya başladığını, kendisinin ve mürettebatın tüm çabalarına karşın kurtarmayı başaramadıklarını söyledi.
İstanbullines Şirketi yetkilileri, Bandırma Limanı çıkışında batan 118 metre boyundaki Hayat N adlı Ro- Ro gemisinin iskele tarafından yan yatarak battığını açıkladı. Şirket yetkilileri, geminin batma nedeninin saptanması için teknik çalışmaların devam ettiğini söyledi.
Bu arada batan gemide kaybolanların bazılarının, araçlarında uyuyan kamyon şoförleri olduğu belirtildi. Ro- Ro gemileri ve feribotlarda şoförlerin araçlarında değil yolcu salonunda seyahat etmesi gerektiği, ancak çoğu zaman bu kurala uyulmadığına dikkat çekildi.
Gemi yan yatınca binmedim
Bandırma Limanından gemiye son anda binmekten vazgeçen Abdullah Demir ise ilginç bir iddiada bulundu: 'Limanda yükleme yapılırken geminin yan yattığını görünce korkarak binmedim. Kamyonların çoğu ağır tonajlıydı. Bunlar karayoluna, ceza yememek için çıkmıyorlar.'
Gemiye kamyonuyla binip kurtulan yolculardan biri ise gemi işletmecilerinin daha fazla para toplayabilmek için gemiyi taşıma kapasitesinden fazla tıka basa doldurduğunu ileri sürdü.
KURTULANLAR ANLATIYOR
Gemi önce sağa sonra sola yattı
Bandırmada batan gemiden kurtulan kamyon şoförü Güven Karahan, Devlet Hastanesi acil servisinde dehşet dolu dakikaları anlattı: 'Bandırmadaki Etibor tesislerinden İstanbula kamyonla maden taşıyordum. Gemi hareket edince yemeğe oturduk. Bu sırada gemi önce sağa yattı, ardından sola doğru batmaya başladı. Şans eseri kurtulduk, Allah yüzümüze baktı' dedi.
Deprem gibi bir şey oldu
Elleri titreyerek yaşadıklarını anlatan kamyon şoförü Battal Kocakaya ise 'Yemek masasına oturmuştuk. Bir anda deprem gibi bir şey oldu. Herkes çığlık atarak kaçmaya başladı. Can pazarını yaşarken Sahil Güvenlik ekipleri bizi kurtardı. Aynı firmadan 4 kişiydik biz kurtulduk ama diğerleri hakkında bilgim yok' diye konuştu.