Bakan Çağlayan'dan alışveriş uyarısı

Güncelleme Tarihi:

Bakan Çağlayandan alışveriş uyarısı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 27, 2008 07:43

Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan, Ramazan Bayramı öncesi alışveriş yoğunluğunda tüketicilerin dikkat etmesi gereken hususlar ile alışveriş sonrasında ortaya ?ıkabilecek sorunlar i?in nerelere başvurulması gerektiği hususunda tüketicileri uyardı.

Haberin Devamı

Çağlayan yaptığı a?ıklamada, tüketicilerin a?ıkta satılan ürünlere dikkat etmelerini, üzerinde etiketi, ambalajı bulunmayan ürünleri satın almamalarını, Türk?e tanıtma ve kullanma kılavuzu bulunan ürünlerin tercih etmeleri gerektiğini bildirdi.

Çağlayan, yapılan alışverişlerde sorunla karşılaşanların Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketici Hattı "ALO 175"i arayabileceklerini, "www.sanayi.gov.tr" internet adresine elektronik ortamda şikayette bulunabileceklerini, illerde Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren il tüketici sorunları hakem heyetlerine, il?elerde ise kaymakamlık bünyesinde bulunan il?e tüketici sorunları hakem heyetlerine tüketici mahkemelerine başvurabileceklerini a?ıkladı.

ÇAĞLAYAN'IN ALIŞVERİŞ UYARILARI

Zafer Çağlayan'ın tüketicilere Bayram alışverişi konusundaki uyarıları şöyle:

"-Alışverişe mutlaka alışveriş listesi ile ?ıkınız.

-Malın fiyat ve kalitesini değişik yerlerden araştırmadan satın almayınız.

-Alınması gereken mallar ve miktarlar dışında alışveriş yapmayınız.

-Fiyatı uygun olan mallar arasında; garanti belgesi, Türk?e tanıtma ve kullanma klavuzu, satış sonrası hizmetlerin alınacağı liste ve teknik düzenlemesine uygun ürünleri almayı unutmayınız.

-Garanti belgesine satıcının kaşesini vurdurup alışverişe ait fiş veya faturanın tarih ve sayısını işletmeyi unutmayınız.

-Satın alınacak malın ?eşidine göre kullanım ve bakım özelliklerini öğreniniz.

-Satıcının ve birlikte alışverişe ?ıkılan kişiler varsa bunların sözlerini temkinle karşılayınız ve alışveriş planına sadık kalmaya ?alışınız.

-Tartı ve öl?ü aletlerinin doğru kullanılmasına dikkat ediniz.

-Plan dışı harcama yapmamak i?in alışverişe yorgun ve a? ?ıkmayınız.

-Alışveriş listesinden aldığınız ürünleri işaretleyerek alışverişinizi ger?ekleştiriniz."

SORUNLA KARŞILAŞILDIĞINDA YAPILACAK İŞLEMLER

Çağlayan, alışveriş sonrasında bir sorunla karşılaşıldığında yapılması gereken işlemleri de şöyle sıraladı:

"-İllerde Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren il tüketici sorunları hakem heyetlerine,

-İl?elerde kaymakamlık bünyesinde faaliyet gösteren il?e tüketici sorunları hakem heyetlerine,

-Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'ne (www.sanayi.gov.tr)

-Tüketici mahkemelerine (İhtisas Mahkemesi yoksa Asliye Hukuk veya Ticaret Mahkemeleri)

-Tüketicilerin korunmasına yönelik faaliyet gösteren dernek veya vakıflara 827,05 YTL tutarını aşmayan alışverişlerde direkt tüketici sorunları hakem heyetlerine, bu tutarı aşan alışverişlerde ise direkt tüketici mahkemelerine başvurunuz.

-İndirimli satış yapılan ürünlerde, ürün etiketi üzerindeki indirim öncesi fiyat ile indirimli fiyata dikkat ediniz, indirimin belirtilen oranda yapılıp yapılmadığını karşılaştırınız."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!