Güncelleme Tarihi:
BERLİN Uluslararası Berlin Sebze ve Meyve Pazarlama Fuarı'na (Fruit Logistica Fuarı) katılan Türk firmalarının temsilcileriyle görüşen Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, “Hedefimiz güçlü Türkiye. Bu konuda hepinize büyük sorumluluk düşüyor. Türkiye'yi dünyanın en güçlü ekonomileri arasına sokma çabalarına hiç kimseden etkilenmeden devam edeceğiz” dedi.
Türkiye'nin en fazla ihracatı Almanya ve Avrupa ülkelerine yaptığını belirten Bakan Çağlayan, “İhracatımızın yüzde 46'sı Avrupa'ya yapılıyor. Avrupa'ya yapmış olduğumuz ihracatın yüzde 95'i sanayi ürünleridir. Bugün İngiltere'de evlerde kullanılan her sekiz buzdolabından biri Türkiye'de yapılıyor. Avrupa'daki her 3 televizyondan biri Türk malıdır. Birçok ülke yaş meyve ve sebze ihtiyacını Türkiye'den karşılıyor. Bu sektörde üretim için milyonlarca insanımıza istihdam sağlanıyor” dedi.
Hedef ilk 10
Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023'de Türkiye'nin hedefinin dünya ekonomisinde ilk on olmak olduduğuna dikkat çeken Bakan Çağlayan, “İhracatı 500 milyar, yaş meyve ve sebze ihracatından da 10 milyar dolar gelir elde etme çabamız sürdüreceğiz. Bu konuda da güvencim tamdır” şeklinde konuştu.
Almanya Tarım, Gıda ve Tüketicileri Koruma Bakanı İlse Aigner ile yaptığı görüşmede özellikle domates salçası ve karpuza konulan tarife kontenjanıyla ilgili düzenleme yapılmasını istediğini belirten Bakan Çağlayan, balıkçılık alanı ve organik tarımda işbirliği yapma konusunda Alman bakanla mutabakat sağladıklarını ifade etti.
Tanıtım önemli
Türk ürününün dünya pazarlarında en üst düzeye taşınması ve iyi tanıtımının yapılması için herkese görev düştüğünü belirten Bakan Çağlayan, tanıtımın çok hassas olduğunu kaydetti. Türkiye'de yılda 43 milyon ton meyve ve sebze üretildiğini söyleyen Çağlayan, fuara katılan firmaların Türkiye'nin ihracatını artırmak ve yeni pazarlar bulmak için çaba sarf ettiğini vurguladı.