Güncelleme Tarihi:
Ayaydın Gruptan yapılan yazılı a?ıklamada, şirketlerin yüzde 50 hissesini İtalyan Miroglio'ya satan Grubun, 2012 sonuna kadar 320 mağaza ile konsolide 230 milyon avro ciro elde etmeyi hedeflediği bildirildi.
A?ıklamada, 2007 yılında konsolide olarak 43 milyon avro ciro elde eden ve büyüme hedeflerine uluslararası bir ortakla devam kararı alan Ayaydın Grubun, Miroglio ile yaptığı yüzde 50-50 ortaklık ile 2008 grup cirosunu ortaklığın da sağladığı ilave finansman, bilgi transferi, yeni pazarlar ve bu kanallara ulaşımdaki kaldıra? etkisi ile 65 milyon avronun üzerinde tamamlamayı planladığı kaydedildi.
Ayaydın-Miroglio ortaklığı hisse satış bedellerinin, satıcılara sağlanan diğer faydalar ve sermaye artırımı dahil 120 milyon avroluk bir işlem değeri üzerinden ger?ekleştiği, şirketlere ortaklar tarafından eşit sermaye artırımı yapılarak 25 milyon avro nakit girişi sağlandığı bildirildi.
Ayaydın Grup Yönetim Kurulu Başkanı Yal?ın Ayaydın, Miroglio ile imza attıkları 120 milyon avroluk ortaklığa ilişkin, "Büyüme hedeflerimize ulaşmada sadece gelire değil riskimize de ortak olacak, bizi bire bir anlayacak ve bilgilerini paylaşarak gücümüze gü? katacak sinerjik bir ortak tercih ettik" değerlendirmesini yaptı.
Yal?ın Ayaydın, grubun ilk hedefinin 2008 yılında Türkiye ile birlikte 6 ülkede 100 mağazaya ulaşmak olduğunu kaydederek, "Ortaklık arayışına girmeden her girişimcinin kendine sorması gereken soruyu sordum: Kü?ük ve ulusal bir işin yüzde yüzüne mi, yoksa ?ok daha büyük ve uluslararası bir işin yüzde ellisine mi sahip olmak?? Benim ve ortaklarım i?in cevap ?ok a?ıktı; uluslararası ve büyük bir işin yüzde 50'si" dedi.
Miroglio Grup ?st Yöneticisi (CEO) Giuseppe Miroglio ise dünya ?apında 44 noktada iş faaliyeti, 11 bin ?alışanı ve yıllık toplam 1 milyar avronun üzerinde ciroya sahip olduklarını, "global düşün, yerel hareket et" mantığı ile dünyanın yüksek potansiyelli bölgelerinde uzun dönemli ve kalıcı istikamet oluşturacak şekilde uluslararası bir gelişim stratejisi izlediklerini kaydetti.
Bu stratejinin Çin'de ge?tiğimiz 4 yılda yüzde 70 ortalama ile büyüyen bir ortaklıkla başladığını vurgulayan Miroglio, "Bugün stratejimiz Türkiye'ye ulaşmış durumda. Bu ülkeye büyük ilgiyle bakıyor ve her perakendecinin globalleşme sürecinde Türkiye'nin kilit bir aşama olması gerektiğini düşünüyoruz" dedi.