Avrupa'da sağlık turizmi revaçta

Güncelleme Tarihi:

Avrupada sağlık turizmi revaçta
Oluşturulma Tarihi: Mart 06, 2008 12:09

Avrupa-Türkiye Turizm İş Konseyi Başkanı Hüseyin Baraner, Berlin'de yapılan İTB Fuarında Türkiye'nin büyük ilgi gördüğünü belirtti. Baraner, Avrupa nüfusunun yaşlanması nedeniyle müşteri proflinin değiştiğini bu nedenle, kaplıca ve sağlık turizminin ön plana çıktığının altını çizdi.

Haberin Devamı

ALMANYA'nın Berlin kentinde 42.'si yapılan dünyanın en büyük turizm Fuarı İTB'de en büyük ilgiyi Türkiye çekiyor. Tur operatörlerinin en çok satığı ülke Türkiye. Türkiye'deki otellere özellikle Avrupalı aileler ve kapılcaları tercih eden yaşlılar tarafından yoğun rezervasyonlar yapılıyor. ITB Fuarı şirketlerin değil adeta ülkelerin yarıştığı bir arenaya dönüştü. 100'e yakın ülke, ekonomisinin motoru olarak gördüğü turizm için tüm pazarlama ve işletme teşkilatları ile fuarda her senekinden daha profesyonel olarak organize olmuş durumdalar. Ülkelerarası tatlı yarışın içinde herkes turistlerin peşine düştü.

MÜŞTERİ PROFİLİ DEÐİŞTİ

Avrupa-Türkiye Turizm İş Konseyi Başkanı Hüseyin Baraner, Avrupa'da müşteri profilinin, kıtanın sayıları artan yaşlı nüfusuyla birlikte değiştiğini vurguladı. Hüseyin Baraner,"50 yaş üstü turistler yaşlı olarak değerlendirilmemeli. Kendilerini yeni yaşamlarında ödüllendirmek isteyen, ürünün en temizini arayan kendi fiziki yapılarına uygun, dünyada ruhlarına cevap vereen gerçek ürünler arıyorlar. Türkiyee 10 yıl içerisinde Avrupa'nın en modern termal merkezi olacaktır. En geç 2020'nin yılında sağlık hizmeti sunacağı bir ülke olarak tanıtılacak. Cumhuriyetin yüzüncü yılında ise 2023 yılında 80 milyar dolar dövizle ve 8 milyon çalışanı ile Dünyanın en önemli yaşam ve buluşma merkezi olacaktır." dedi.

REKABET YENİ ÜRÜNLER YARATIYOR

Avrupa-Türkiye Turizm İş Konseyi Başkanı Hüseyin Baraner, Akdeniz çanağında 7,5 milyon yatak oluştuğunu, bunun da özellikle bu bölgede kıyasıya bir rekabet yarattığını belirtti. Baraner,"
Bazı ülkeler bu aşırı rekabetten korkmaya başladı. Artık Avrupa çanağında tek boyutlu yatırımın sonuna gelindi. Yeni bir kavram oluştu. O da "Sağlıklı destinasyon" . Turistlerin gittiği ülkede , sağlığı temizliği korumayan destinasyonlar üst yapıları ne kadar güçlü olursa olsun, kar getiren ürün olarak görülmemekte." açıklamasında bulundu.

ÇOCUKLU AİLELERİN DE TERCİHİ TÜRKİYE

Geçen yıl Antalaya'ya giriş yapan 8 milyon turistin 800 bini çocuklardı. Çocuklu aileler Türkiye'nin birinci sınıf kitlesi haline dönüştü. Onun dışında Türkiye Avrupa'da donanımları ile kongre, spor dallarında ve son olarak da yat limanları ile bile bükülmez güçlü bir hale dönüytü.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!