Avrupa süpermarketlerinde Türk biberi yok

Güncelleme Tarihi:

Avrupa süpermarketlerinde Türk biberi yok
Oluşturulma Tarihi: Mart 24, 2008 08:40

Antalya İhracat?ı Birlikleri (AİB) Başkanı Mustafa Satıcı, Avrupalı tüketicilerin talep ettiği standartlarda biber üretim garantisi sağlanamadığı i?in Avrupa'daki zincir süpermarketlere giremediklerini bildirdi.

Haberin Devamı

AİB Başkanı Satıcı, Türk ihracat?ısının taze biber ve üzümde hedef pazarlarının Avrupa'daki zincir süpermarketler olduğunu söyledi.

Avrupalı zincir süpermarketlere girebilmek i?in onların talep ettiği standartlarda üretim garantisi sağlayamadıklarını belirten Satıcı, bu nedenle Avrupa'daki zincir süpermarketlere giremediklerini kaydetti.
Satıcı, şöyle konuştu:
"Avrupa'da zincir süpermarketlere satış yapamıyoruz. Yıllardır Türk ihracat?ısının biber ve üzümde hedef pazarları Avrupa'daki zincir süpermarketlerdi. Bu pazarlara girebilmek i?in de onların istediği standart ve şartları yerine getirmek gerekiyor. Bunu üreticimize maalesef ?ok iyi anlatamadık. Avrupa pazarında biberin yüzde 80-85'i süpermarketlerde tüketiliyor. Biber satmak istiyorsak, mutlaka Avrupa'daki süpermarketlere girmek zorundayız."

Avrupa'daki zincir her süpermarketin, rezidü (kimyasal kalıntı) limitlerinde ?ok farklı standartları olmasına rağmen genellikle "Eurepgap" standardında ve AB Gıda Kodeksi ?er?evesindeki limitler dahilinde ürün istediğini anımsatan Satıcı, şöyle devam etti:
"Ama biz bunu sağlayamadık. Niye sağlayamadık? ?ncelikle AB ülkeleri, Türkiye'ye farklı limit uyguladıkları i?in sağlayamadık. İnşallah bu yaz bu sorunu aşacağız. Çünkü AB ülkeleri arasında harmonizasyon ?alışmaları tamamlanacak. Rezidü limitleri yeniden belirlenecek. Bunun yanında Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ila? ruhsatlandırma konusundaki eksikliğini gideremedi. ?reticimiz de bu konuda daha hassas davranmadı. Bu nedenle Avrupalı süpermarketlerinin istediği standartta üretim garantisi veremedik."

"S?PERMARKETLER MİNİ LABORATUVAR KURMALI"

Yurt dışında süpermarketlerde yaşanan sıkıntının i? pazarda da yaşandığına dikkati ?eken Satıcı, süpermarketlerden, kendi bünyelerinde mini laboratuvar kurmalarını istedi.

Satıcı, sözlerini şöyle tamamladı:
"Süpermarketler sadece sebze meyveyi değil, etinden sütüne tüm ürünleri analiz etmeleri gerekiyor veya mevcut laboratuvarlarla analiz konusunda ?alışmaları gerekiyor. Yoksa, ayda 3, 5, 10 analiz yapmakla hem kendi i?lerinde gıda güvenliği riskini ortadan kaldıramazlar, hem de kaliteli gıda güvenliği talep eden tüketicilerin taleplerini karşılayamazlar. Büyük süpermarketlerin bir kısmı, dönem dönem analiz yaparken, bir kısmı da kontrollü üretim ?alışmalarına başladı, ama bunlar yetersiz kalıyor. Bu uygulamaları da geliştirmemiz gerekiyor. Süpermarketler doğru yoldalar, bunu hızlandırmalıyız."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!