Güncelleme Tarihi:
YILLIK cirosu 903 milyon Euro ile Avrupa’da pazar lideri olan VARTA, Türkiye tüketici pilleri pazarında da lider olmak ve ilk sıraya yerleşmek istiyor. VARTA Türkiye CEO’su Kerem Acar, 2015-2021 döneminde Türkiye’de yüzde 14.1 oranında büyüme oranı yakaladıklarını ve tüketilen her beş pilden birinin kendi markaları olduğunu söylüyor. Avrupa’da dört, Endonezya’da ise bir üretim tesisi bulunan ve 120’den fazla ülkede faaliyet gösteren markanın toplam 4 bin 800 çalışanı olan VARTA, dünyanın ve insanın varlığını sürdürmesinin önündeki küresel sorunları dikkate alıyor. Sürdürebilirlik konusunda atılan adımlarla çevre üzerindeki etkiyi en aza indirgemeyi hedefleyen, kaynak azaltmaya ve yeniden kullanmaya dikkat eden şirketin geçen yıl tüm Avrupa’daki üretim tesislerinde yeşil enerji kullan şirketin tüketici ürünleri için yeni ve daha sürdürülebilir ambalajlar üretmeye başladığı açıklandı.
Enerji verimliliğine odaklanan VARTA’nın çevre koruma ve sürdürülebilirlik hedefli önemli atılımları ve hedefleri şöyle:
* Almanya’daki üretim tesisleri sertifikalandırmayı ve karbon sıfır üretim seviyesine ulaşmayı hedefliyor.
* Su tüketimini ve atık üretimini takip ediyor, üretim tesisleri çevre yönetim standardını ISO 14001’e göre sertifikalandırıyor.
* Ellwangen, Nördlingen ve Brasov’daki tesislerinde enerji yönetim sistemleri ISO 50001 standardına göre sertifikalandırılmış durumda.
* Üretim sahalarında elektrik ihtiyacının yüzde 92’sini yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlıyor.
* 2022’de faaliyete geçecek iki fotovoltaik sistemin kurulmasıyla kendi yenilenebilir enerji üretimini artırmayı planlıyor.
* Atıkları en aza indirmeyi ve üretim süreçlerindeki malzemeleri azaltmayı, yeniden kullanmayı ya da yeniden öğütmeyi hedefliyor. Bunun için tüm üretim süreçlerini optimize ediyor. 2021 yılında üretilen toplam 4 bin 648 ton atığın 2 bin 755 tonu da geri dönüştürüldü.
* Ambalajlarını, FSC sertifikalı, yüzde 100 geri dönüştürülebilir kartondan ve yüzde 95’e kadar geri dönüştürülmüş içerikten üretiyor. Plastik içermeyen ambalajlar sayesinde 1000 adet pilde 2 kg plastik tasarrufu ve 4.4 kg karbondioksit emisyonu tasarrufu sağlanıyor.
* 2021’in sadece son üç ayında yeni karton ambalajlarlarla birlikte, plastik tüketimini yüzde 15 oranında azalttı. 2023’e kadar plastik tüketiminin daha da azaltmayı hedefliyor.
KISACA VARTA
VARTA şirketinin adı taşınabilir akümülatörlerin dağıtımı, şarjı ve onarımı için Almanca kelimelerin kısaltmasından (Vertrieb, Aufladung, Reparatur transportabler Akkumulatoren) geliyor. Adolph Müller, 1887 yılında Varta’nın tarihi kökeni olan Hagen’de ‘Accumulatoren-Fabrik Tudorschen Systems Büsche & Müller OHG’yi kurdu. 1890 yılında kurulan AFA akümülatörleri 1896’da, Fridtjof Nansen’in Kuzey Kutbu keşif gezisinde eksi 30° ila 50°’de düşük sıcaklık testine dayanarak tarihe geçti. 1904’te Berlin’de ‘Varta Accumulatoren GmbH’ kuruldu. 1946’da ilk kuru hücreli piller Ellwangen’de üretilmeye başlandı ve 1965’te Dischingen’de fabrika alınarak pil üretimi devreye girdi. 1969’da aya ilk ayak basan insan olarak tarihe geçen Amerikalı Astronot Neil A. Amstrong’un kullandığı kamerada VARTA pilleri bulunuyordu. 1980’de Dischingen üretim tesisi alkali-mangan pillere yoğunlaşmaya başladı. Bu modern teknolojinin avantajı pillerin daha da güçlü olması, civa ve kadmiyum içermemesiydi. VARTA, 1986’da üç bölüme ayrıldı: Endüstriyel piller (Hagen Fabrikası), marş motoru aküleri (Hannover tesisi) ve tüketici pilleri (Hannover ve Ellwangen Tesisleri).
21’inci yüzyılda mikro piller ve enerji depolama sistemlerinde büyüme ve gelişmeler ile günümüze kadar gelindi.
VARTA ÜRETİM TESİSLERİNDEKİ ÜRETİM KAPASİTELERİ
Almanya’nın Dischingen Şehri’nde bulunan alkalin tesisinde 500 çalışanı ile yılda 1.7 milyar adet alkalin pil üretim kapasitesine sahip. Ellwangen’de bulunan tesisilerinde, 1600 çalışanı ile yılda 1.2 milyar adetin üzerinde mikro pil üretim ve 1 milyar mikro pil paketleme kapasitesi olan Varta, Nördlingen’de bulunan tesisinde, 1000 çalışan ile yılda 200 milyon adetin üzerinde mikro pil ve 15 bin adet enerji depolama sistemi üretiyor. Almanya dışında Endonezya’da tesisi olan firmanın buradaki çalışan sayısı 720. Firmanın bu tesisinde mikro ve silindirik pillere ait 100 milyon adetlik montaj kapasitesi bulunuyor.
VARTA AG HAKKINDA
VARTA AG, mikro pillerden, gündelik hayatta kullanılan cihazlara yönelik pillere, enerji depolama sistemlerine ve çeşitli uygulama alanlarına yönelik, müşteriye özel pil çözümlerine kadar uzanan çok geniş bir alanda, kapsamlı bir ürün yelpazesi üretip pazarlıyor.
Bir teknoloji lideri olarak, sektöründeki önemli alanlarda standartları belirliyor. Grup ana şirketi kimliğiyle, ‘Lityum-İyon Çözümleri ve Mikro Piller’ ile ‘Tüketici Pilleri’ alanlarında faaliyet yürütüyor. ‘Lityum-İyon Çözümleri ve Mikro Piller’ ürün segmenti, mikro piller, lityum-iyon küçük piller, lityum-iyon düğme piller (lityum-iyon büyük piller) alanlarında çalışıyor. VARTA, yoğun araştırma ve geliştirme çalışmaları yoluyla, lityum-iyon teknolojisi ile mikro piller alanındaki pek çok noktada uluslararası standartları belirleyen isim konumunda. Böylece, lityum-iyon teknolojisi ve işitme cihazı pillerinde önemli, büyüyen pazarlarda tanınan, yenilik lideri olarak öne çıkıyor. ‘Tüketici Pilleri’ segmenti ise günlük hayatta kullanılan cihazlara uygun piller, şarj edilebilir piller ve pil şarj cihazları, taşınabilir şarj cihazları (powerbank), fenerler ve enerji depolama aygıtlarını içeren bir alanda nihai tüketiciye yönelik piller sunuyor. VARTA AG, Bundesliga’nın şampiyon takımı FC Bayern’in sponsorlarından.