Güncelleme Tarihi:
Görüşme hakkında bilgi veren ATMB Başkanı Cafer Mahiroğlu, Bakan Zeybekçi ile çok olumlu geçen bir görüşme yaptıklarını ifade etti.
Kurumun altyapısı üzerinde birkaç yıldan bu yana çalıştıklarını hatırlatan Mahiroğlu, “Yaklaşık altı ay önce, Avrupa’da marka olmuş ya da marka potansiyeli olan işadamlarını biraraya getirerek yeni oluşumun, temelleri atıldı. Yönetim oluşturuldu. Ekonomi Bakanı Zeybekçi ile biraraya gelerek bu bilgileri paylaştık. Bundan sonra diğer Avrupalı Türk markalarını da bu şemsiye altına davet edeceğimizi ve faaliyetlerimizi yoğunlaştıracağımızı anlattık. Bakan Zeybekçi, ATMB’ye her türlü desteği vereceğini belirterek bizi daha da cesaretlendirdi. Önümüzdeki dönem gerçekleştireceğimiz faaliyetlerle ilgili olarak Türkiye Birleşik Markalar Birliği ve İTKİB ile de temas halindeyiz. Üzerinde çalıştığımız projeler netleşince bunu üyelerimiz ve kamuoyu ile paylaşacağız” diye konuştu.
Bakan Zeybekçi’nin kendisine, Avrupalı Türk Markalar Birliği’nin gerçekleştireceği programlara bizzat kendisinin de katılacağını bildirerek destek verdiğinin altını çizen Mahiroğlu, bu sıcak yaklaşımından dolayı Ekonomi Bakanı’na müteşekkir olduklarını ifade etti.
AVRUPALI TÜRK MARKALAR BİRLİĞİ NEDİR?
Mayıs 2014 tarihinde kurulan, Avrupalı Türk Markalar Birliği, Avrupa’da marka olmuş firmaların, kendi aralarındaki koordinasyonunu sağlamak, sorunlarının çözümüne yönelik çalışmalarda bulunmayı hedefliyor.
Vizyonu; Avrupa’da güçlü global Türk markalarını, Türk Hükümetinin de desteği ile geliştirerek Türkiye'nin ihracaatını ve itibarını artırmak.
Hedefleri; Marka potansiyeli olan firmalara global bir marka olma yolunda, markalaşmada hızlandırı bir rol oynamak.
Ortaya çıkan veya çıkma potansiyeli olan, Global veya ülke çapındaki Türk markalarının gelişimlerine yönelik strateji, operasyon, organizasyon ve teknoloji danışmanlığı çalışmaları ile destek olmak.
İletişim ve tanıtım faaliyetleri ile yurtdışında olumlu Türk malı imajının oluşturulması ve tutundurulmasını sağlamak.
Yurt dışındaki Türk firmalarının marka potansiyelini ve bilincini artırmak.
Avrupa kamuoyu ve yönetimleri ile Türk Hükümeti nezdinde, Avrupa’daki Türk markalarını en üst düzeyde temsil etmek üzere, Birlik statüsüne benzer kuruluşu olan, kendi özel bütçeye sahip ve tüzel kişiliği haiz, yaşadıkları ülke yasal mevzuatına uygun, Türkiye Cumhuriyeti Hükümetinin Dış temsilcilikleri ile organik bağı olan ve Türkiye’de de ilgili kuruluşlar nezdinde yer alan bir ‘Markalar Birliği’ni oluşturmak.