Güncelleme Tarihi:
Yrd. Doç. Dr. Mesut Düzgün, kışa girerken araçlarda dikkat edilmesi gereken hususlardan ilkinin motor soğutma suyunun antifriz miktarı olduğunu vurgulayarak, "Motordaki su-antifriz miktarı doğru ayarlanmazsa soğuk şartlarda motor soğutma suyu donabilir ve motor bloğuna zarar verebilir. Motorlu araçların uygun ve sağlıklı çalışabilmesi için motor soğutma suyuna mutlaka kış şartlarına uygun değerlerde antifriz konulmalıdır. Kış şartlarında soğuk iklim nedeni ile motorun ilk hareketi zorlaşacağından motorun çalışma anındaki akü değerleri ile akü su seviyeleri kontrol edilmeli" dedi.
Özelliklerine göre kış veya kar lastiği kullanımının taşıt ve sürüş güvenliği açısından tercih edilmesi gerektiğine dikkat çeken Düzgün, "Bunun yanı sıra kış şartlarında özellikle bilinmeyen yollarda veya önceden kullanılmamış güzergâhlarda seyir esansında araçta mutlaka zincir bulundurulmalı ve ihtiyaç halinde lastiklere zincir takılmalı. Kar paleti uygulamaları da son zamanlarda çok tercih edilen yöntemlerden birisi haline geldi" ifadesini kullandı.
Düzgün şu uyarılarda bulundu:
"Sabahları camlarda oluşan buzlanma öncelikle aracın ısıtma ve klima sistemi ile çözülmeli, camlara ve cam ısıtma sistemlerine harici kazıyıcılar ile zarar verilmemelidir. Rezistans ve anten sistemi bulunan arka camlarda kazıyıcı kullanırken çok dikkati olunmalıdır. Donmuş camlara kesinlikle sıcak su dökülmemeli. Ayrıca sileceklerin mutlaka kontrol edilmesi ve eskimiş sileceklerim değiştirilmesi ve antifirizli cam suyu kullanılması gerekli. Bütün bunların yanı sıra klima ve kalorifer sisteminin, yağ ve filtre sistemlerinin, yakıt ve filtre sistemlerinin, fren donanımları ve kavrama mekanizmalarının kontrolleri ve bakımları araçlarda periyodik olarak yapılmalı. Kış şartlarında bakımı yapılmamış araçlarda yakıt tüketimlerinin arttığı ve problemlerin ortaya çıktığı bilinen bir gerçektir. Bakımsız araçlarla trafiğe çıkılmamalı, can ve mal güvenliği riske atılmamalı."