Güncelleme Tarihi:
ARAŞTIRMA, Almanya’daki startup kurucularının yüzde 58’inin doğum yerinin Almanya olmadığını, çoğunun gençlik yıllarında veya üniversite eğitimi için ülkeye gelmiş olduğunu ortaya koydu. Buna göre, Almanya’ya bir iş kurmak için gelenlerin oranı yüzde 8 ile sınırlı kaldı. DW Türkçe’nin haberine göre, hızlı büyüme potansiyeline sahip, girişimci şirketler olarak tanımlanabilecek startupların Almanya’daki göçmen kökenli kurucularının eğitim düzeyi de genele oranla çok daha yüksek. Ülke genelindeki tüm startup kurucularının yüzde 87.2’si üniversite diplomasına sahipken, göçmen kökenli girişimcilerde bu oran yüzde 94.5.
HEDEFE ULAŞMADA DAHA AZİMLİ
Araştırma göre ayrıca, göçmen kökenlilerin kurduğu girişim şirketler hedefleri açısından da ‘ortalamanın üzerinde bir azme’ sahip. Buna göre, göçmen kökenli girişimcilerin yaklaşık yüzde 30’u şirketlerinin 1 milyar Euro’dan fazla değerle satışını veya halka arzını hedefliyor. Bunun, genel ortalamanın yaklaşık iki katı kadar bir hedef büyüklüğü anlamına geldiği belirtilen araştırmada, göçmen girişimcilerin bu hedeflerini gerçekleştrmek için dış kaynaklardan sermaye sağlamakta kararlı olduklarına dikkat çekiliyor. Ankete katılanların yüzde 75’i, gelecek 12 ay içinde öncelikle risk sermayesi şirketlerinden yatırım almak istiyor. Yaklaşık 5 milyon Euro’ya denk gelen bu finansman ihtiyacı, Almanya genelindeki startuplarla karşılaştırıldığında neredeyse iki kat daha yüksek.
İSTİHDAMIN YARISINDAN FAZLASI...
Göçmen kökenli girişimcilerin şirketleri, ‘farklılık bilinci ve çok çeşitlilik’ konusunda da öne çıkıyor. Bu şirketlerde istihdamın yarısından fazlası yabancı kökenlilerden, yüzde 44’ü de farklı cinsel yönelimli bireyler ya da yalnızca kadınlardan oluşan ekiplerce yönetiliyor. Araştırmanın ortaya koyduğu sonuçlara göre göçmen girişimciler için iş geliştirme engelleri arasında dil bariyerinin yanı sıra bürokratik engeller de bulunuyor. Göçmen kökenli girişimciler bu çerçevede bankalarla iş ilişkileri kurmanın zorluğuna da dikkati çekiyor. Bu gruptaki girişimcilerin yaklaşık yüzde 57’si bu nedenle diğer girişimcilere kıyasla dezavantajlı olduklarını düşünüyor.