Güncelleme Tarihi:
Bazı hastanelerde memnuniyet oranı yüzde 92 olurken bazılarında bu oran yüzde 62’de kaldı. Uzmanlar hastaların hastane tercihinde bilinçli davranmaları tavsiye ediyor. Almanya’daki hastanelerin hizmetleri ve buradaki hasta memnuniyetini araştıran hastalık sigortaları yüzleri güldüren bir sonuç ile karşılaşamadı. Araştırmaya göre hastanede kısa zaman önce ve en az iki gün yatılı tedavi gören hastalardan ancak yüzde 82’si tedaviden ve hizmetten memnun kaldıklarını söylediler.
Hastalık sigortaları Barmer GEK, AOK ve HKK’nın ortaklaşa yaptıkları çalışmaya göre 149 klinikte araştırmalar yapılarak bu sonuca ulaşıldı. Araştırılan hastaneler içinde memnuniyet oranı yüzde 92 gibi ‘iyi’ olarak değerlendirilebilecek olanları da var. Yüzde 62 gibi ‘çok kötü’ denilebilen sonuçlar alan hastaneler de var. Bunların tamamının esas alınarak yapılan ortalama rakamlara göre her beş hastadan birinin tedavi gördüğü hastaneden memnun olmadığı sonucu raporlara yansıdı.
Eyaletler arasında hastane ve kliniklerde hizmet kalitesi farkı olduğunu da kabul eden araştırmacılar, araştırmayı Kuzey Ren-Vestfalya ile sınırlandırarak yaptılar. Buna rağmen uzmanlar sonucun tüm Almanya için benzer sonuçları olacağını düşünüyor.
SONUCUN AÇIKLANMASI HASTANELERE BASKI OLUYOR
AOK Yönetim Kurulu üyesi Matthias Mohrmann “Bu araştırmayı yapıyoruz ki, hastanelerde bir şeyler değişsin.” dedi. Mohrmann ayrıca bir otomobil dahi alındığında en teferruatlı bilgilere sahip olunabildiğini ama aynı bilginin daha önemli olan hastane ve sıhhat konusunda söylenemediğine dikkat çekti. “Biz sigortalılarımızın tedavisinde ve bakımında şeffaflığı artırmak istiyoruz.” diyen Mohrmann, böylece insanların hastane tercihlerinde de bilinçli olacaklarını ve bununda hastaneler arasında rekabeti artıracağını ima etti.
Sonuçları açıklayarak ayrıca doktorların ve hastanelerin dikkatini bu istikamete çekmek istediklerini belirten Mohrmann, meselenin sadece para ile de bitmediğine vurgu yaptı ve “Özellikle de çok kötü sonuçlar alan hastanelerle irtibat yolları arıyoruz.” diyerek sonucun açıklanmasının dahi bu hastanelere bir baskı olduğunu hatırlattı. Hastalık sigortaları yılda bir defa bu araştırmayı yaptırarak hastanelerdeki tedavinin yanı sıra bilgilendirme, iletişim, idari işler, temizlik ve yemek gibi konularda hastaların fikirlerine müracaat ediyorlar. Dört kategoride cevap istenen araştırmanın en önemlisini hastalar, hastaneyi başkasına ‘tavsiye ederim’ kategorisi oluşturuyor.