Almanya’da eğitim araştırmasının sonuçları sarsıcı!

Güncelleme Tarihi:

Almanya’da eğitim araştırmasının sonuçları sarsıcı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 18, 2022 10:55

‘IQB Eğitim Trendi 2021’ adlı araştırmanın sonuçları eğitimcileri tedirgin etti. Araştırmada, dördüncü sınıf öğrencilerin Almanca ve matematik derslerindeki yeterlilikleri, 2011 ve 2016 yıllarında yapılan önceki araştırmalara kıyasla geçen yıl önemli ölçüde gerilediği ortaya çıktı.

Haberin Devamı

ARAŞTIRMA, Eyaletler Eğitim ve Kültür İşleri Bakanları Daimi Konferansı (KMK) tarafından hazırlatıldı ve yeni yayımlandı. Olumsuz gelişmenin 2016’dan bu yana kötüleşmeye başladığı kaydedilen rapora göre, özellikle çocukların ailelerinin sosyal durumu, öğrencilerin eğitim başarısı üzerinde giderek artan bir etkiye sahip. Rapora göre, göçmen kökenli çocukların da eğitimde giderek daha zorlandığı belirlendi. Eğitimde Kalite Geliştirme Enstitüsü (IQB) bu çalışma için dördüncü sınıf öğrencilerinin Almanca ve matematik alanlarındaki yeterliliklerini inceledi. Araştırmaya yaklaşık 1400 okuldan 26 binden fazla dördüncü sınıf öğrencisi katıldı. Veriler, 2021 yılı Nisan ve Ağustos ayları arasında yapıldı. Koronavirüs salgınından 1 yıl sonraki bu dönemde okulların açık olduğuna dikkat çekildi.

Haberin Devamı

KORONA SALGINI FAKTÖRÜ
Araştırmaya göre, standartlara ulaşan ya da standartların üzerindeki yüksek başarılı öğrencilerin oranı hem Almanca hem de matematik dallarında azaldı. Aynı zamanda, asgari standarda ulaşamayan ve bu nedenle eğitimde başarılı olma şansını riske atan öğrencilerin oranı da tüm yeterlilik alanlarında önemli ölçüde arttı. Araştırmaya göre, özellikle her 5 dördüncü sınıf öğrencisinden biri okuma ve matematiksel hesaplamada, neredeyse her üç öğrenciden biri de hecelemede sorun yaşıyor. KMK, diğer ülkelerdeki araştırmaların, korona salgınının ve okullara devamla ilgili kısıtlamaların belirleyici faktör olduğunu gösterdiğini ancak Almanya için bu durumun kesin bir gerekçe olarak söylenemeyeceğini açıkladı. Eğitimdeki bu olumsuz eğilimin pandemiden önce de gözlemlendiğine dikkat çekildi. Öte yandan IQB araştırması, pandemi sırasında evdeki öğrenme ortamının çocuğun okuldaki başarı veya başarısızlığında önemli etken olduğunu ortaya koydu.

Almanya’da eğitim araştırmasının sonuçları sarsıcı

'BU RAKAMLAR KABUL EDİLEMEZ'
Raportöreler, IQB eğitim trendi sonuçlarının endişe verici ve kabul edilemez olduğunu vurguluyor. Göçmen kökenli ailelerin çocuklarının bu olumsuzluklardan özellikle etkilendiği, ancak okuma, dinleme, matematik ve heceleme alanlarındaki kötüleşen skorların göçmenlik geçmişi olmayan ve sosyal olarak daha iyi durumda olan ailelerden gelen çocuklarda da gözlendiği belirtildi. Eyaletler arasında farklılıklar olduğu ancak genel olarak sonuçların ülke çapında bir eğilim gösterdiği de ifade edildi. Eğitim trendi raportörleri, öğretmen açığının kalıcı bir sorun olduğuna dikkati çekti.

Haberin Devamı

‘İLKOKULA ÇOK AZ YATIRIM YAPIYORUZ’
Mevcut KMK Başkanı ve Schleswig-Holstein Eğitim Bakanı Karin Prien (CDU) sonuçların ‘dikkat çekici’ olduğunu belirtirken, “Almanya’da ilköğretime çok az yatırım yapıyoruz” dedi. Almanca ve matematik becerilerinin edinilmesine anaokulundan itibaren daha fazla önem verilmesi gerektiğini söyleyen Prien, “KMK olarak yeniden nasıl daha fazla eğitim eşitliği yaratabileceğimizi düşünmemiz gerekecek” dedi. Federal Eğitim Bakanı Bettina Stark-Watzinger de “IQB Eğitim Trendi 2021 araştırması bizi sarsması gereken endişe verici sonuçlar sunuyor” değerlendirmesinde bulundu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!