Güncelleme Tarihi:
MARKA araştırmaları yapan Brandfinance şirketi, Almanya’daki en değerli 30 markayı belirledi. Araştırmada kalitesinden ödün vermeyen en değerli marka BMW seçilirken, Mercedes- Benz ikinci ve Volkswagen üçüncü sırada yer aldı.
Çalışmada en dikkat çeken nokta ise dünyaca bilinen Alman otomobil markalarının ilk üç sırada yer alması oldu. Uzun yıllar aynı otomobili kullanacak olan tüketicilerin çoğu zaman ilk tercihi olan BMW, Mercedes-Benz ve Volkswagen markalarının ilk üçte olması, ‘Alman malı otomobil’ algısının ne kadar güçlü olduğunu da gösterdi.
50 firmaya bedel
İlk sırada yer alan BMW’nin marka değeri 21.6 milyar dolar olurken, Mercedes- Benz’in değeri 19.7 milyar dolar ve Volkswagen’in ise 17.7 milyar dolar olarak belirlendi. Kısa süre önce aynı kurum tarafından yapılan bir başka araştırmada ise Türkiye’nin en değerli 50 firması sıralanmış ve bu firmaların toplam marka değeri yaklaşık 25.2 milyar dolar olarak hesaplanmıştı. Bu rakamlar göz önünde bulundurulduğunda Türkiye ve Almanya arasındaki sanayi ve gelişmişlik farkı da daha açık şekilde ortaya çıkmış oldu. Araştırma sonuçlarına göre Almanya’nın en değerli markasının neredeyse Türkiye’nin ilk 50 markasına eş değer olduğu ortaya çıktı.