Alman turist harcamasını kıstı

Güncelleme Tarihi:

Alman turist harcamasını kıstı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 31, 2012 15:34

TÜRKİYE’ye yılın ilk yarısında gelen turistler, hediyelik eşya, halı- kilim, ulaşım gibi harcamalarını azaltırken, tatil harcamalarında en çok Alman ve Avusturyalı turistler tasarrufa gitti.

Haberin Devamı

İranlı turistler ise kişibaşı harcamalarını yüzde 36.7 oranında artırdı. Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Ar-Ge Birimi’nin Türkiye İstatistik Kurumu’nun yayımladığı turist istatistikleri verilerine dayanarak hazırladığı raporda, Türkiye’nin yabancı turistlerden elde ettiği turizm geliri 2012’nin ilk yarısında yüzde 2.15 gerileyerek, 6 milyar 726 milyon dolardan 6 milyar 582 milyon dolara indi. Aynı dönemde kişibaşı yabancı turist harcaması da 3 dolar artışla 555 dolardan 558 dolara yükseldi.

AKTOB Ar-Ge Birimi’nin ’Ocak- Haziran Turizm Geliri Analizi’, turist harcamalarındaki düşüşün esas kaynağının, paket dışı kişisel harcamalar olduğunu ortaya koydu. Bu dönemde, paket tur harcamalarında ortalama yüzde 10 büyüme görüldü. Paket dışı kişisel harcamalar ise yüzde 5.5 geriledi.

Kişisel harcama düşüşleri en fazla hediyelik eşya, halı- kilim satın alınması, yeme- içme ve konaklama alanında meydana geldi. Yani turistler ilk yarıda, geçen yıla göre, yeme- içmede yüzde 7.3, konaklamada da yüzde 6 daha az harcama yaptı.

Turistlerin ülke içindeki ulaştırma harcamaları yüzde 19, hediyelik eşya harcamaları yüzde 6.5 ve halı- kilim vb harcamaları da yüzde 20.75 oranında geriledi. Turistlerin sağlık harcamalarının yüzde 31.77 oranında artması ise ’Sağlık Turizmi’ alanındaki gelişmeleri akla getirdi.

AVRUPALILAR KISTI, İRAN VE İSRAİLLİLER ARTIRDI
Yılın ilk 6 aylık döneminde, kişi başı harcama düşüşlerinin Fransa’da yüzde 9.1, Hollanda’da yüzde 11.7, Avusturya’da yüzde 17.9, Almanya’da ise yüzde 17.1 düzeyine çıktığı görülüyor. Düşüş kuzey ülkelerinde biraz daha ılımlı seyrederken, İngiltere’de yüzde 5’i aşmış durumda.

Türkiye’nin en büyük ikinci pazar bloku olan BDT ülkelerinde ise harcamalar yüzde 4.5 artmış görünmesine karşın, burada en önemli pazar olan Rusya’da kişi başı harcamalar da yüzde 3’ün üzerinde geriledi.

Sınır komşu Suriye’den gelenlerin harcamaları da azalırken, turist sayısı düşen İran pazarında ise kişi başı harcamalarda bir artış gözleniyor. Benzer eğilim İsrail pazarında da saptandı. İranlıların Türkiye’deki harcamaları yüzde 36.7, İsraillilerin ise yüzde 9 oranında arttı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!