Güncelleme Tarihi:
Uludağ İhracatçılar Birliği’nden (UİB) yapılan yazılı açıklamaya göre, Türkiye’nin en önemli pazarı olan Almanya hakkında ihracatçıları bilgilendirmek amacıyla ”Almanya Ülke Bilgilendirme Semineri” düzenlendi. Alman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreter Yardımcısı Ümmühan Dericioğlu, seminerde yaptığı konuşmada, Almanya’nın Türkiye ekonomisine ilgisinin, yabancı sermayeli şirket sayısının fazlalığından anlaşıldığını belirtti.
Dericioğlu, özellikle son yıllarda bu ilginin daha da arttığını vurgulayarak, ”4 bin 800 Alman sermayeli şirketin yüzde 60’ı son 6 yılda kuruldu” dedi. Almanya’nın, aynı zamanda yüzde 10’luk ihracat payı ile Türkiye’nin en önemli ihracat partneri olduğunu hatırlatan Dericioğlu, son yıllardaki gelişmelerin ticari alanda Rusya ve Çin’i de ön plana çıkardığını bildirdi.
Dericioğlu, Türkiye’de kurulan yabancı sermayeli şirket sayısının son verilere göre 30 bine ulaştığını, bu şirketlerin de yüzde 50’den fazlasının avro bölgesinden olduğunu kaydetti. Alman-Türk Ticaret ve Sanayi Odası olarak her iki ülke iş adamlarını da yeni ekonomik ilişkilerin sağlanması için teşvik ettiklerini ve yönlendirdiklerini anlatan Dericioğlu, vize, oturma ve çalışma izinlerinin alınması konusundaki problemlerin ortak sorunlar olduğunu ifade etti.
Dericioğlu, iki ülke arasındaki dış ticaretin 2011 yılı itibariyle, 14 milyar dolar ihracata karşılık, 23 milyar dolarlık ithalata ulaştığını, bu denli büyük ve potansiyeli yüksek ticarete kayıtsız kalmanın mümkün olmadığını belirterek, Türk iş adamları için Almanya’daki yasal çerçeve, oturma ve çalışma izinleriyle ilgili kanunlar ve bu ülkede şirket kurabilmek için gerekli adımlar hakkında bilgiler verdi.
Ekonomi Bakanlığı Almanya Ülke Masası Sorumlusu Gülay Babadoğan da Almanya’nın, Japonya’nın ardından en yaşlı nüfusa sahip 2. ülke olduğunu belirterek, değişen talepleri ve trendleri takip etmenin önemine dikkati çekti. Bu ülkedeki fuarlara katılmanın, Almanya pazarına yayılmanın yanında, şirketlerin dünyaya kendilerini lanse etmek için büyük bir adım olduğunu vurgulayan Babadoğan, şunları kaydetti:
”Almanya perakende sektörü, kaliteyi yakından takip ediyor ve çok seçici davranıyor. İhracatının yüzde 60’ını, ithalatının da yüzde 50’sini AB ülkeleriyle yapıyor. İthalatının yüzde 8’ini de tarım ve gıda ürünleri oluşturuyor. Son yıllarda öne çıkan sektörlerden inşaat, turizm, ulaştırma ve telekomünikasyon ile özellikle rüzgar ve yenilenebilir enerji kolları gelişmiş durumda.”