Güncelleme Tarihi:
Aynı dönemde DB’nin yolcu sayısı yüzde 1,4 oranında azalırken, yük taşımacılığında da düşüş gözlendi. Bu kapsamda 2015 yılına ilişkin öngörülen net kâr 1 milyar Euro olarak revize edildi.
GREVLERİN MALİYETİ 252 MİLYON EURO
Kazancın aşırı bir şekilde düşmesini geçtiğimiz aylarda makinistler tarafından düzenlen grevlere bağlayan DB Yönetim Kurulu Başkanı Rüdiger Grube, iş bırakma eylemlerinin şirkete yaklaşık 252 milyon Euro’ya mal olduğunu duyurdu. "Yılın ilk yarısı kazancımızdan memnun değiliz.“ diyen DB Finans Şefi Richard Lutz ise kötü performansın fırtınalı hava şartlarına bağlı olabileceği bilgisini verdi.
ÇALIŞAN SAYISININ AZALTILMASI GÜNDEME GELDİ
Bu arada Deutsche Welle Türkçe servisinin haberine göre DB Yönetim Kurulu Başkanı Rüdiger Grube, gelişmeler karşısında istihdam azaltımını da öngören altı maddelik yeniden yapılanma planını 16 Kasım’da Denetim Kurulu’na sunacağını açıkladı.
Şirketin karını arttırmayı hedefleyen bu plan kapsamında DB’nin daha hızlı, verimli ve müşteri odaklı olması hedefleniyor. Deutsche Bahn dünya genelinde yaklaşık 300 bin kişiye istihdam sağlıyor. Personelin 200 bin kadarı Almanya’da bulunuyor. DB, bu yönüyle Almanya’nın en büyük işverenleri arasında yer alıyor.
ŞEHİRLER ARASI OTOBÜS SEFERLERİNE İLGİ ARTIYOR
Öte yandan şehirler arası otobüs piyasasının serbestleştirilmesi ve otobüs firmalarının Deutsche Bahn’a kıyasla daha ucuza bilet satması rekabetin artmasına neden oldu. Yakıt fiyatlarının düşmesiyle birlikte otomobil sahipleri de trenleri daha az tercih etmeye başladı.