Güncelleme Tarihi:
ALMANYA'da Frankfurt Üniversitesi'nde görevli ekonomi uzmanları Guido Friebel ve Mathias Heinz, Alman basınının yabancı firmalara önyargılı yaklaştıklarını belirttiler.
İki uzmanın yaptığı araştırmaya göre, Almanya'daki yabancı bir firmanın işçi çıkarması, bir Alman firmasına göre daha fazla olumsuz olarak gazete sayfalarında yer alıyor. Yabancı firmalara karşı bu ayrımcı yaklaşım firmaya ekonomik zarar da veriyor.
PAZARINI DA KAYBETTİ
Fin cep telefonu üreticisi Nokia'nın Bochum'daki tesisinin kapatmasıyla ilgili olumsuz haberler, firmanın Almanya'daki pazar payının yüzde 8'ini kaybetmesine yol açtı.
Firmanın diğer ülkelerdeki pazar payı aynı kalırken Almanya'daki kaybın olumsuz haberlerden kaynaklandığı belirtildi.
Uzmanlar, aynı dönemde BMW'nin Almanya'da Nokia'dan daha fazla işçi çıkarması gazetelerde çok az yer aldığını, dolayısıyla tüketiciyi etkilemediğini söylediler. 2005 yılında da İsveçli beyaz ev eşyaları üreticisi Elektrolux ile birlikte aynı dönemde işçi çıkaran Alman Miele ve Bosch-Siemens'i karşılaştıran iki uzman, Alman basının Elektrolux hakkında daha fazla olumsuz haber yazdığı saptandı.
İki uzman, araştırmalarının Alman basınının haberlerinde yabancı düşmanlığı yapmasa bile daha fazla yabancı düşmanı bir hava yaratacak eğilim içinde olduğunu vurguladılar.