Güncelleme Tarihi:
İflastan korunma başvurusunda bulunduğu 29 Ağustostan itibaren bir kayyum tarafından yönetilen Alitalia;nın, iflastan kurtulabilmesi yaklaşık on gün i?inde yeni bir ?are üretilememesi durumunda, şirketin iflasının ilanı da ka?ınılmaz hale gelecek.
Halen iki aylık ge?ici lisansla u?makta olan Alitalia;nın durumu, 22 Eylül Pazartesi günü İtalya;nın Ulusal Sivil Havacılık Kurumu (ENAC) tarafından yeniden masaya yatırılacak. Alitalia;nın iflastan kurtulmak i?in somut bir proje sunamaması durumunda, u?uş lisansını yitirmesi tehlikesiyle yüzyüze gelebileceği belirtiliyor.
Alitalia;ya talip olan 16 İtalyan şirketinin oluşturdukları CAI adlı kartelin, sendikalarla uzlaşılamamasından sonra teklifi geri ?ekme kararı, Silvio Berlusconi liderliğindeki merkez sağ koalisyonu da zor duruma soktu. Başbakan Berlusconi, müzakerelerdeki fiyaskonun faturasını sendikalara keserken, sendika yetkilileri ise hükümeti su?luyor.
Alitalia krizi, Başbakan Berlusconi başkanlığında bugün yapılan bakanlar kurulu toplantısının da ana gündem maddesi oldu.
Edinilen bilgilere göre, İtalya Ekonomi Bakanı Giulio Tremonti, Alitalia hisselerinin yüzde 49,9;unu elinde bulunduran hükümetin, şirkete fon aktarmasının ya da şirketin millileştirilmesinin mümkün olamayacağını söyledi. Avrupa Birliği;nin rekabeti koruma yasalarına göre bu se?eneklerin gündeme dahi alınamayacağına değinen Tremonti, "Bu tür olasılıkların gündeme getirilmesi dahi sa?malıktır" diye konuştu.
Başbakan Yardımcısı Gianni Letta ise "Bence, halihazırda CAI tarafından sunulan teklif dışında herhangi bir alternatif bulunmuyor" dedi. Müzakerelerin sendikaların uzlaşmaz tavrı nedeniyle fiyaskoyla sonu?landığına değinen Letta, Alitalia;yla daha önce Air France arasında yapılmış pazarlıklardan netice alınamamış olmasından da sendikaların sorumlu olduğunu savundu.
Letta, "Muhalefet, Fransa Hava Yolları;yla pazarlıktan netice alınamamış olmasının faturasını Berlusconi ve hükümete kesiyor. Bunun böyle olmadığını kamuoyuna anlatmalıyız. Sendikalar yüzünden, tıpkı Air France vakasında olduğu gibi, CAI;la müzakerelerden de bir sonu? alınamamıştır" diye konuştu.
ALITALIA KONUSUNDAKİ ENDİŞELER YOLCULARI DA ETKİLEDİ
Alitalia;nın mevcut u?uşlarının dahi risk altında olduğuna ilişkin endişeler, İtalyanların yurt i?i seyahatlerinde Alitalia yerine trenleri tercih etmeye başlamalarını da beraberinde getirdi. Bunun üzerine Alitalia tarafından bugün yapılan yazılı a?ıklamada, "U?uşlarımız normal bi?imde devam etmekte olduğu i?in şirketimizden bilet rezervasyonu ve bilet alımı a?ısından herhangi bir sorun bulunmamaktadır" denildi.
Alitalia;yı kayyum olarak yönetmekte olan Olağanüstü Komiser Augusto Fantozzi ise şirketi iflastan kurtarmak i?in gerekli her türlü ?abanın tam bir saydamlık i?inde yürütüleceğini duyurdu.
LUFTHANSA;DAN TEKLİF İDDİASINA YALANLAMA
CAI ile yapılan müzakerelerin fiyaskoyla sonu?lanmasının ardından Lufthansa;nın Aitalia;ya teklif sunabileceği şeklindeki iddia ise Alman hava yolu şirketi tarafından yalanlandı.
İtalya;daki Lufthansa Sözcüsü Claudia Lange, İtalya;daki haber portallarından Affari Italiani;ye bugün yaptığı a?ıklamada, "Lufthansa;nın Alitalia konusundaki tavrında herhangi bir değişiklik söz konusu değildir" dedi.
Lange, Lufthansa;nın Alitalia;yı satın alabileceğine ilişkin söylentinin sadece bir spekülasyon olduğunu belirterek şöyle konuştu:
"Lufthansa GEO;sunun Alitalia konusunda Ağustos ayında yaptığı değerlendirme son derece nettir: Alitalia mevcut ağır bor? yükü nedeniyle, hi?bir hava yolu şirketi tarafından kurtarılabilecek durumda değildir. Şirketin her şeyden önce ciddi bir yeniden yapılandırılmaya ihtiyacı var. Bu nedenledir ki son bir yıllık süre i?inde Lufthansa;nın Alitalia;ya herhangi bir teklif sunması söz konusu olmamıştır".
Halihazırda toplam zararı 2 milyar doların üzerinde olan Alitalia;ya en son İtalyan işadamlarının oluşturdukları CAI tarafından bir teklif sunulmuş; ancak müzakerelerin başarısızlıkla sonu?lanmasının ardından, dün akşam itibarıyla ilgili teklifin resmen geri ?ekildiği a?ıklanmıştı.