Güncelleme Tarihi:
Dış Ticaret Müsteşarlığının yurt dışı tanıtım faaliyetleri kapsamında, ihracatın artırılması, ihra? ürünlerin ?eşitlendirilmesi, ihra? ürünlerine yeni pazarlar bulunması ve pazar paylarının korunması amacıyla, yarın başlayacak Türkiye'nin en büyük yaş sebze ve meyve fuarı FreshAntalya öncesinde, Türk ve yabancı iş adamlarının katılımının planlandığı "ikili görüşmeler" programlandı.
Programla, Almanya, Kanada, Kazakistan, Kuveyt, Macaristan, Moldova ve Suudi Arabistan'dan gelen alım heyetlerindeki iş adamlarıyla Antalyalı ihracat?ıların bir araya gelerek, ikili görüşmeler yapmaları ve yeni bağlantılar kurmaları ama?lanıyordu.
Ancak 24 yabancı firma temsilcisinin görüşmelere gelmesine karşın Türk ihracat?ılardan yalnızca 16'sının toplantıya katılması, "Türk iş adamlarının ihracat konusunda isteksiz oldukları" şeklinde yorumlandı.
Antalya İhracat?ı Birlikleri yetkilileri, ülkelerinde önde gelen yabancı firmaların Antalya'da yaş sebze ve meyve bağlantıları yapmak i?in ikili görüşmelere büyük ilgi göstermesine karşın Türk firma temsilcilerinin ilgisizliğine bir anlam veremediklerini söylediler.
Yetkililer, Alman, Kanadalı, Kazak, Macar, Kuveyt, Moldova, Suudi Arabistanlı iş adamlarının yaş meyve ve sebze, kurutulmuş meyvenin yanı sıra sebze paketleme, sofralık üzüm saklama, meyve kurutma, kulu?ka makinesi, tohum, yedek par?a ve süs bitkileri gibi malları talep ettiklerini bildirdiler.
İHRACATÇI BİRLİKLERİ BAŞKANI SATICI
Antalya İhracat?ı Birlikleri Başkanı Mustafa Satıcı, gazetecilere yaptığı a?ıklamada, Antalyalı ihracat?ıların ?ok yoğun bir dönem ge?irdiğini söyledi.
Yurt dışından gelen yaş sebze ve meyve talebinin ge?tiğimiz yıllara oranla büyük bir artış gösterdiğini belirten Satıcı, bu ilginin yapılan tanıtım ve ürün kalitesindeki yükseliş ile Orta Asya ve Orta Doğu ülkelerinde artan refah seviyesinden kaynaklandığını vurguladı. Orta Asya ve Orta Doğu ülkelerinde hayat standartlarının yükseldiğine dikkati ?eken Satıcı, bu nedenle yaş sebze ve meyve talebinin arttığına işaret etti. Satıcı, şöyle devam etti:
"Antalya Yaş Sebze ve Meyve Fuarı'nın Antalya'nın 1 milyar dolar ihracat hedefine katkı sağlayacağını inanıyorum. Fuar ge?en yıl ihracata ?ok büyük katkı sağlandı. Bu yılki fuarda da ciddi bağlantılar yapılması bekleniyor. Alım heyetlerinin yanı sıra Avrupa'nın her yerinden iş adamları fuar i?in geldi. Avrupa'da ihracat?ılarımızın ayak basmadıkları yer kalmadı. Ama? üretimi artırarak pazar ağını geliştirmek ve Türkiye'nin ihracat rakamlarının artmasına katkı sağlamak."
Gazetecilerin, ikili görüşmelere Türk ihracat?ıların yeterli ilgiyi göstermemesine ilişkin soruları üzerine Satıcı, şu yanıtı verdi:
"Bir ?ok firmamız, görüşmeler i?in randevu taleplerini teyit ettiler. Ancak yarın yapılacak fuar öncesi hazırlıklar yoğun olduğu i?in görüşmelere beklenilen katılım olmadı. Alım heyetleri dışında yarın yapılacak fuarda ihracat?ılarımız yabancı şirket temsilcileriyle yeteri kadar görüşebilecekler. Yarına konsantre oldukları i?in gelmemiş olabilirler. İhracat?ılarımızda bugünkü ikili görüşmelerden yeterli sonu? alınamayacağı düşüncesi de olabilir. Ancak fuar kapsamında ü? gün boyunca bu görüşmeler yapılacak. Ayrıca ihracat?ılarımız ?ok yoğun bir fuar trafiği yaşıyor. Dünyanın bir?ok ülkesindeki tarım fuarlarına katılıyorlar. Bu yoğunluk nedeniyle katılım olmamış olabilir."
Antalya Fuarcılık, İşletme ve Yatırım AŞ (ANFAŞ) tarafından 27-29 Mart tarihlerinde ger?ekleştirilecek "FreshAntalya Fuarı"nda, Türk yaş meyve sebzesi görücüye ?ıkacak. "FreshAntalya Fuarı" i?in 26 ülkeden gelen alım heyetleri, ithalat?ı firmalar ve Avrupa'nın büyük zincir süpermarketlerinin temsilcileri seralarda incelemeler yapacak.