Güncelleme Tarihi:
Nielsen'in "Markalar Araştırması"nın 2007 sonu?ları a?ıklandı. 14'üncüsü ger?ekleştirilen araştırmaya bu yıl 4 yeni kategorinin eklenmesiyle sorgulanan kategori sayısı 116'ya yükseldi.
Araştırma sonu?larına göre, kategori belirtilmeksizin kişilerin ilk aklına gelen marka sorgulamasında Ar?elik, 10 yıldan uzun süredir sürdürdüğü liderliğini bu yıl da korudu. ?nceki yıla göre Ar?elik'i belirtenlerin oranı 2007 yılında artarken, ?lker en ?ok hatırlanan ikinci marka oldu. Beko ve Adidas ise ü?üncülüğü paylaştı.
Araştırma sonu?larına göre hi?bir ürün, marka ya da kategori hatırlatması olmadan tüketicilere "ilk hatırladığınız firma hangisidir" sorusu yönetildiğinde Ar?elik yine ilk sırada yer aldı. Ar?elik'in ardından Ko? ikinciliği alırken, Beko ve ?lker ise ü?üncü oldu.
Tüketicilere kategori belirtmeden "Kendinize en yakın hissettiğiniz marka hangisidir?" sorusu yöneltildiğinde yaklaşık her 5 tüketiciden biri yakın hissettiği bir marka olmadığını belirtti.
Yakın hissedilen markalar sıralamasında Ar?elik ilk sırada yer alırken, bu markayı ?lker izledi. Spor giyim markaları Nike ve Adidas ise iki markanın ardından ü?üncü sırada yer aldı. Pınar, Vestel, Sony, Beko, Levi's, Bosch ve LCW diğer yakın hissedilen markalar olarak sıralandı.
BİLİNİRLİKLERİ ARTAN VE AZALANLAR
Markaların bilinirlik düzeylerinin ne oranda değiştiği incelendiğinde ise 2007'de belirtilme düzeyini en fazla arttıran markanın, 13 puan artış ile internet servis sağlayıcı kategorisindeki TTNet olduğu görüldü.
Bilgisayar kategorisinde Casper 5 puan artış göstererek belirtilme düzeyini en fazla artıran ikinci marka, Nuhun Ankara da ü?üncü sırada yer aldı.
Ge?en yıl belirtilme oranı azalan markalara bakıldığında ise Efes Pilsen ilk sırada yer alırken, bu markayı Duracell ve Aygaz izledi.
Kategorilere göre lider markaların belirtilme oranlarına bakıldığında ise cep telefonu kategorisinde Nokia tüm kategorilere göre belirtilme oranı en yüksek marka oldu. Nokia'yı kolalı gazlı meşrubat kategorisinde Coca-Cola, diş macunu kategorisinde İpana takip etti.
MARKALAŞMIŞ SANATÇI VE SPORCULAR
Nielsen'nin araştırma sonu?larına göre tüketicilere "İsminin bir marka olduğuna inandığınız sanat?ıyı belirtir misiniz" sorusu yöneltildiğinde, her 2 kişiden biri herhangi bir sanat?ı adı belirtmedi. Marka olduğuna inanılan sanat?ılar sorgulamasında sırasıyla Hülya Avşar, İbrahim Tatlıses ve Tarkan ge?en yıl olduğu gibi bu yılda ilk ü? sırada yer aldı. Ancak 3 ismin de belirtilme oranları önceki yıllara göre geriledi.
Marka olduğuna inanılan sporcular sorgulamasında ise Hakan Şükür ilk sırada yer alırken, David Beckham, İlhan Mansız, Ronaldinho, Roberto Carlos gibi isimler de listede bulundu.