Akıllı tekstil dönemi

Güncelleme Tarihi:

Akıllı tekstil dönemi
Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2008 11:02

Daha kaliteli ve fonksiyonelliği olan ürünlere ihtiyacın artmasıyla tekstil sektörü, bu talebi akıllı kumaşlarla karşılamaya ?alışıyor.

Haberin Devamı

Katma değeri yüksek olan bu ürünlerle ilgili Türk tekstil sektörü de birbirinden farklı özelliklerde ürünler geliştiriyor.
Bu ürünlerden bazıları olan, sigara kokusu tutmayan ve yürüdük?e parfüm kokusu yayan takım elbiselerden, klima görevi gören ürünlere, anti bakteriyel, selülit önleyici ve nem dengeleyici kadın ?oraplarından, yaz aylarında kullanıma uygun hafif deri giysilere kadar pek ?ok ürün hayatımıza girdi ve girmeye hazırlanıyor.

Anti bakteriyel ve güneş ışığını ge?irmeyen özellikteki ipliklerin yanında, kanseri azaltan iplik üzerinde de ?alışılıyor.
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Orka Group'un uluslararası markası Damat Tween ADV, yaklaşık 4 sene önce "akıllı kumaşları" koleksiyonlarında kullanmaya başladı.

Yeni teknik kumaşlar geliştiren Damat Tween "Smart Fabric" kumaşlarda yapılan araştırmalar neticesinde mikrokapsül teknolojisini kullanıyor.

Damat Tween, sigara kokusunu ve her türlü kötü kokuyu tutmayan takım elbiseler yanında yürüdük?e parfüm kokusu yayan takım elbiseler üretiyor.

Akıllı tekstil ürünlerine bir yenilik olarak klima görevi gören ürünler yapacak olan ve bu konuda araştırmalarını sonu?landırmak üzere olan Damat Tween, bu özelliği, takım elbise, ceket ve pantolon gruplarında uygulamayı düşünüyor.

Bu ürünler yazın sıcaklığını ge?irmeyerek kullanan kişinin serin kalmasını, aynı ürün yine kışın soğuğu ge?irmeyerek kullanan kişinin üşümemesini sağlayacak.

"KIŞIN TAKIM ELBİSE İLE KARDA BİLE DOLAŞILABİLECEK"

Bu ürün sayesinde yazın ceket giymek sıkıntı olmaktan ?ıkacak. Kışın takım elbise ile karda bile dolaşılabilecek.
Damat Tween, bu ürünler sayesinde küresel ısınmanın tekstil sektörüne problem olmasını ortadan kaldırmayı hedefliyor.

Tüm Damat Tween ADV yurt i?i ve yurt dışı mağazalarında satılına bu ürünler koleksiyonların yüzde 20'sini oluşturuyor.

Damat Tween ADV, şu an yurt i?inde 54 konsept mağaza, yurt dışında ise 30'dan fazla ülkede 43 konsept mağazada yer alıyor.

KANSER

Marks&Spencer, Adidas, Nike gibi markalara üretim yapan ve kendi Morera markası bulunan Atateks Tekstil İşletmeleri San.ve Tic.A.Ş. ise güneş ışığını ge?irmeyen ve kanseri azaltan iplikler üzerinde ?alışıyor.

Atateks Tekstil İşletmeleri Genel Müdürü Sinan Bozdemir, dikişsiz i? ?amaşırında Avrupa'nın "en büyüğü" olduklarını belirterek, güneş ışığını ge?irmeyen iplik üzerinde ?alışmaları olacağını, güneşte kalmaması gereken insanlar i?in bu ürünü geliştireceklerini belirtti.

Bozdemir, en son "freshpa" adlı bakteri üremesine engel olan anti bakteriyel iplik yaptıklarını, onun dışında kesiti köpek kemiği gibi olan hava ve teri ge?iren iplikle, yine "Coolpa" denilen kışın özellikle ısı yalıtımını sağlayan başka bir ipliklerinin daha piyasaya ?ıktığını, bunların klimatik ortam yarattığını kaydetti.

Bozdemir, "Sağlıkta kanseri azaltan iplik üzerinde ?alışıyoruz. Şu an patent aşamasında" dedi.
İpliğin i?ine gümüş ve bakır vererek bakteri üremesini engellediklerini söyleyen Bozdemir, bakırın yaraları iyileştirdiğini, bu tür ipliklerin normal ipliğin iki katı katma değer bıraktığını savundu.

Freshpa adlı anti bakteriyel ipliklerin özellikle asker ?oraplarında kullanıldığını ifade eden Bozdemir, Atateks olarak ARGE yatırımlarının 7-8 milyon doları bulduğunu kaydetti.

YAZ AYLARINDA DA DERİ CEKET GİYİLEBİLECEK

Desa Deri'nin ge?tiğimiz yıl ?alışmaları tamamlanan su ge?irmez deri koleksiyonu şu an satışa sunulurken, Desa'nın ?alışmaları arasında yıkanabilir deri üretimi de bulunuyor.

Yaz aylarında kullanıma uygun hafif deri koleksiyonu satışa ?ıkacak olan Desa Deri, 390-440 gram aralığında değişen ceketlerden oluşan bu koleksiyonla yaz aylarında da deri ceket giyilebilmesini sağlayacak.

Haberin Devamı

Düzce Fabrikasındaki ARGE bölümünde derinin üretim aşamasında katma değer sağlayarak üretilen ürünlerin daha kolay kullanımını hedefleyen Desa Deri'nin T?BİTAK ve İstanbul Teknik ?niversitesi ?ğretim üyeleri ile de yaklaşık 9 aydır süren bir işbirliği var. Desa Deri'nin T?BİTAK'a sunduğu projenin sadece proje maliyeti 3,2 milyon dolar.

İSTANBUL ÇORAP HER YIL 250 ÇEŞİT YENİ ?R?N TASARLIYOR

Parizien, Müjde ve Müjdelux ?orap markalarıyla tanınan İstanbul Çorap Grubu ise 2000'li yıllarda kozmetiği bacağa taşıdı.

Teknik tekstil konusundaki ?alışmalarını Avrupalı iş ortaklarıyla 2000 yılından beri sürdüren İstanbul Çorap Grubu, 2002 yılında "Clinique" ismiyle anti-selülit, nemlendirici ve anti-bakteriyel ?orapları piyasaya sürdü. Bu ürünler dünyada teknik tekstilin tıp dışında yapılan ilk uygulamaları olarak sayılıyor.

İstanbul Çorap Grubu, ürün geliştirme ekibiyle her yıl yaklaşık 250 ?eşit yeni ürün tasarlıyor ve bunlardan bir kısmı da teknik tekstil araştırmaları kapsamında oluşturuluyor.

Daha önce sağlık alanında kadın ?orabında anti bakteriyel, selülit önleyici ve nem dengeleyiciyi ürünler ger?ekleştiren İstanbul Çorap Grubu, kadın ?orabında ipliği kendisinin üretmesi nedeniyle ek avantajları da bulunuyor.

İstanbul Çorap Grubu, kadın ?orabında elyafın vereceği ek yapılarla daha fonksiyonel ürünler üzerinde ?alışıyor ve bunu öncelikle i? piyasaya sürecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!