Açık artırmada müthiş kapışma

Güncelleme Tarihi:

Açık artırmada müthiş kapışma
Oluşturulma Tarihi: Ocak 14, 2010 10:14

Türkiye Futbol Federasyonu'nun önümüzdeki 4 sezonu kapsayacak olan maç yayın ihalesini 321 milyon dolarla Digitürk kazandı.

Haberin Devamı

Süper Lig'in yayın hakkını kapsayan A Paketi için Türk Telekom ve Digitürk teklif verdi. Açık artırma aşamasında müthiş bir kapışma yaşandı. İki firmanın inanılmaz rekabeti ile 214.3 milyon dolarlık muhammen bedel yaklaşık 4 saatlik bir süre sonunda 321 milyon dolara ulaştı. İhaleyi de 321 milyon dolarlık teklifi veren Digitürk kazandı. Böylece maçlar dört yıl daha Digitürk üzerinden yayınlanacak. Digitürk'ün naklen yayınlar için ödediği meblağ bu yıl sadece 140 milyon dolardı.

İKİ FİRMA KAPIŞTI

214 milyon 300 bin dolar muhammen bedelle yapılan ihalede açık artırmaya iki teklif geldi. Türk Telekom 215 milyon dolar, Digitürk ise 220 milyon dolar teklif etti. Ardından nefes kesen açık artırma süreci başladı. 220 milyon dolar ile başlayan açık artırma 321 milyon dolara kadar yükseldi. Dört saat süren açık artırmada Digitürk'ün son teklifi fiyatı 321 milyon dolara yükseltti. Türk Telekom bunun üzerine önce yedinci molasını aldı, arkasından da ihaleden çekildiğini açıkladı.

B PAKETİNİ TRT ALDI

A Paketi ihalesinin ardından yapılan B paketi ihalesi ise çok kısa sürdü ve ihaleyi tek teklifi 40 milyon 210 bin dolar ile veren TRT kazandı.

İNANLMAZ RAKAMLAR...

İhaledeki söz konusu rakamlar sadece 1 yıllık yayın hakkını kapsıyor. Dört yıllık toplamı bulmak için rakam 4 ile çarpmak gerekiyor. Üstelik bu rakamların üzerine bir de yüzde 18 vergi ve yüzde 10 federasyon payı da ilave edilecek. Yani kazanan firma ilan edilen rakamın üzerine yüzde 28 oranında ek ödeme yapacak.

Haberin Devamı
A, B, C PAKETLERİ NEDİR?

Üç ayrı paketten oluşacak ihale için Çukurova Grubu'na bağlı Digitürk, Doğan Grubuna bağlı D Smart, Doğuş grubuna bağlı NTV, devlet televizyonu olan TRT ve Türk Telekom şartname almıştı. İhale A, B ve C olarak üç sınıf için yapılıyor.

214 milyon 300 bin dolar muhammen bedelli A paketi, Süper Lig’in isim hakkı ile bu ligden haftada en az 4 maçın şifreli canlı yayınını kapsıyor. Bu paketi alan bütün maçların çekimini yapma hakkını kazanacak. Bunun yanı sıra uluslararası kuruluşlara pazarlayabilecek.

B paketi 40 milyon 200 bin dolar muhammen bedelli Süper Lig’deki 9 maçın geniş özeti ile üç dakikalık haber amaçlı görüntüleri başka kuruluşlara satabilecek.

13 milyon 400 bin dolar muhammmen bedelli C Paketi ise gol görüntülerinin cep telefonlarından izlenmesini içeren mobil yayın haklarını kapsıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!