Güncelleme Tarihi:
ALMAN otomobil devi Daimler’in klimalarda kullandığı soğutucu madde AB’de krize neden oldu. Fransız otomotiv şirketlerinin itirazı üzerine AB komisyonu Daimler’i uyarırken, uluslararası çevre örgütü Greenpeace de devreye girdi. AB Komisyonu, soğutma sisteminde kullanılan ‘R134a’ maddesinin çevreye zarar verdiği gerekçesiyle kullanmasını bu yılın ilk ayından itibaren yasaklamıştı. AB komisyonu, otomobillerin klima sistemlerinden çevreye daha az zarar veren ‘R1234yf’ maddesinin kullanılmasını istiyor. Greenpeace ise, ‘R134a’ maddesinin geçiş süresinde kullanılmasına izin verilmesini ancak, 2015’e kadar daha katı ve çevre dostu bir düzenlemenin yapılmasını önerdi.
Ancak Daimler ürettiği Mercedes Benz A, B, CLA ve SL modellerinde hâlâ ‘R134a’ soğutucu maddesini kullanıyor. Bu maddenin kullanılmasında güvenlik gerekçesini gösteren Daimler, AB’nin kullanılmasına izin verdiği ‘R1234yf’ soğutucu maddesinde kendileri tarafından yapılan testlerde yanıcı özelliğinin bulunduğunu söyledi. Daimler, bu maddenin kullanıldığı otomobillerin olası kaza durumunda alev alabileceği ve doğrudan otomobildeki kişilerin ağır şekilde yaralanabileceğini ileri sürdü.
YANICI ÖZELLİK İSPATLANMADI
AB’nin aldığı yeni kararın uygulanmamasına en büyük tepki Fransızlardan geldi. AB komisyonun kararına uymayan Daimler’in bazı modellerine tescil vermeyen Fransa, komisyonun Daimler’e baskı yapmasını istiyor. Fransızların tepkisine destek veren AB Sanayi Komisyonu Başkanı Antonio Tajani, AB’nin, klimalardaki soğutucu düzenlemesine uymayan otomobillerin AB ülkelerinde kullanımına izin verilmeyeceğini kaydetti. Tajani, Daimler’in iddia ettiği gibi ‘R1234yf’ maddesinin yanıcı özelliğinin ispatlanamadığını da vurguladı.