9 Euro’luk bilet tuttu... Sonrasında ne olacak?

Güncelleme Tarihi:

9 Euro’luk bilet tuttu... Sonrasında ne olacak
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 19, 2022 11:52

Haziran ayı başında, güncel ekonomik gelişmeler doğrultusunda vatandaşların sırtındaki ekonomik yükü hafifletme amacıyla 3 aylık süre için ‘9 Euro’luk bilet’ uygulamasına geçildi. Hükümet, vatandaşlar tarafından büyük ilgi gören ucuz bilet uygulamasının devamı yönünde istek ve beklentilerin artması üzerine yeni çözümler üzerinde duruyor.

Haberin Devamı

FEDERAL Ulaştırma Bakanı Volker Wissing, eylül ayında sona erecek 9 Euro’luk biletlerden sonra yıl sonunda veya 2023’ün başında yine bir ucuz bilet uygulamasının mümkün olduğunu söyledi. Kasım ayına kadar 9 Euro’luk biletle ilgili mevcut verilerin sürecin değerlendirilmesi için hazır olacağını belirten Wissing, şöyle konuştu: “Elimizde kasım ayına kadar, ‘Bu biletle ilgili deneyimler neler? Fiyatın rolü nedir? Kolay kullanım veya Almanya çapında geçerlilik nasıl bir rol oynuyor?’ gibi sorulara yanıtlar olacak. Konuyla ilgili pek çok söylenti var ancak gerçekten somut olarak durum nedir, bilmiyoruz. Bunun için geniş çaplı değerlendirme sonuçlarına ihtiyacımız var.”

9 Euro’luk bilet tuttu... Sonrasında ne olacak
BÜTÇEYE UYAN BİR MODEL OLMALI
Almanya’da, haziran ve ağustos ayları arasında geçerli 9 Euro’luk bilet sonrasında ne olacağıyla ilgili bir devam bilet modeli için, ‘365 Euro’luk yıllık bilet’ veya ‘69 Euro’luk aylık bilet’ gibi bazı öneriler mevcut. Ancak asıl konu, bu biletlerin nasıl finanse edileceği. Federal hükümet 9 Euro’luk bileti yaklaşık 2.5 milyar Euro ile finanse ediyor. Henüz yeni bir çözüm taahhüdünde bulunmak istemeyen Wissing, “Federal eyaletlerin bütçelerine ve ayrıca federal hükümetin bütçesine uyan bir modele ihtiyacımız var. Birkaç hafta içinde masaya bir teklif koyabildiğimizi ve dijital bilet sunabildiğimizi gördük. Bu açıdan bu sefer de hızlı geçiş yapılabileceği konusunda iyimserim” diyerek federal ve eyalet hükümetleri arasında seri şekilde bir anlaşmaya varılabileceğini vurguladı.

Haberin Devamı

‘BÜYÜK BİR BAŞARI’
9 Euro’luk biletin hâlihazırda kilit hedeflere ulaştığını ifade eden Wissing, şunları söyledi: “Toplu taşıma için çok önemli olan bir şeyi, yani modernleşmeyi tetikledik. Sonuç olarak toplu taşıma biraz daha dijital ve daha basit hale geldi. Yolculara daha fazla odaklanıldı ve bunların hepsi birkaç hafta içinde gerçekleşti. 10 milyon aboneye ek olarak 21 milyon bilet sattık. Toplu taşıma bunu uzun zamandır görmedi. Bu büyük bir başarı. 31 milyon yolcu arasında pek çok çalışan olduğu gibi gündelik seyahat amaçlı yola çıkanlar da vardı. Trenlerin yüzde 0.1’den az bir kısmında güvenlik güçlerinin müdahalesini gerektirecek bir yoğunluk oluştu. Yolcu sayısı pandemi öncesi seviyelere yükseldi. Sayı, 2020’den bu yana yaklaşık beşte bir oranında düşmüştü. Sunulan fiyatın ve hizmetin doğru olması önemliydi. Düşük fiyatın her zaman en büyük memnuniyeti getirmesi söz konusu değil. Arkasındaki performans doğru değilse, o zaman kimsenin 1 Euro’ya araba kullanmasının bir anlamı yok. Yerel ulaşımdaki tarife karmaşasını da ortadan kaldırmak için çalışmaları hızlandırmak istiyoruz. Bazılarında, kimsenin gerçekten anlamadığı birden fazla bilet otomatı bulunan birçok tren istasyonumuz var.” Wissing, federal düzeyde geçerli olacak bir biletin karmaşaya son vereceğini söyledi.

BAKMADAN GEÇME!