Güncelleme Tarihi:
Almanya'nın Ankara Büyükel?iliği Ekonomi ve Ticaret Müsteşarı Dr. Markus Lang, Türkiye-Almanya arasındaki ekonomik işbirliğini geliştirmek amacıyla Almanya'nın Ankara Büyükel?iliği, Konya Sanayi Odası (KSO) ile Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası tarafından Dedeman Otel'de düzenlenen Türkiye-Almanya İşbirliği Günü'nde, Türkiye ile Almanya arasındaki ilişkilerin ?ok eskilere dayandığını, özellikle iki ülke arasındaki ekonomik ve kültürel ilişkilerin üst düzeyde olduğunu söyledi.
Almanya'nın, ticaretin yanı sıra özellikle gönderdiği turistlerle Türkiye'ye önemli katkılar sağladığını vurgulayan Lang, şunları kaydetti:
"Türkiye'ye gelen turist sayısı her ge?en yıl artış gösteriyor. Sadece 2006'da bazı nedenlerden dolayı Alman turist sayısında azalma oldu. 2004'te 3 milyon 900 bin civarında olan turist sayısı 2005'te 4 milyon 240 bine ?ıktı. Sayı 2006'da 3 milyon 762'ye geriledi. Ge?en yıl eğilim tekrar artış yönünde oldu ve Türkiye'ye 4 milyon 150 bin Alman turist geldi. Bu yıl da yükselişin sürmesi, sayının 5 milyona yaklaşması bekleniyor."
Lang, Almanya ile Türkiye arasındaki ticarette ise ithalat ve ihracatta farklı sektörlerin öne ?ıktığını belirterek, Türkiye'nin Almanya ihracatında sırasıyla tekstil, elektronik, otomotiv, gıda ve makinelerin geldiğini söyledi.
İthalata bakıldığında ise otomotiv ve makinelerin ilk sırada geldiğini vurgulayan Lang, "Bu makineler Türkiye'de doğrudan üretime katılan, üretim yapan makinelerdir. Türk ekonomisinin kapasitesinin, gücünün artmasını sağlayan makinelerdir" dedi.
Lang, son yıllarda Türkiye'ye Avrupa'dan gelen ve giden mal miktarında gerileme olduğunu ifade ederek, "Bunun nedeni, Rusya'dan enerji ithalatının artması ve Çin'den Türkiye'ye gelen ürünlerin yükselme eğilimidir. Bu eğilim sürerse Çin'den gelen ürünler Alman ürünlerini ge?ebilir. Bunun gözönünde bulundurulması gerekiyor" diye konuştu.