Güncelleme Tarihi:
DERTOUR Ürün Müdürü Sven Schikarsky, “Beş Alman turistten biri Türkiye’yi seçti” diyerek, özellikle aile tatillerinde bu oranın daha da yükseldiğini belirtti. Şirket, haziran ve eylül ayları arasında bir önceki yıla göre yüzde 18 daha fazla Alman turisti Türkiye’de ağırladı ve pandemi öncesi rezervasyon seviyelerine geri döndü. Ayrıca, Almanya’nın üçüncü büyük tur operatörü FTI’nın iflası da Türkiye rezervasyonlarındaki artışı destekleyen faktörlerden biri oldu.
ALMANYA SEYAHAT PAZARINDA TÜRKİYE
Alman turizm sektörü genel olarak pandemi sonrası hızlı bir toparlanma sürecine girdi. Alman Seyahat Acentaları Birliği (DRV), 2024 yılında tatil harcamalarının 80 milyar Euro’ya ulaşmasını bekliyor. Bu, bir önceki yıla göre yüzde 6’lık bir artış anlamına gelirken, Türkiye’ye olan talep de bu büyümenin önemli bir parçasını oluşturuyor. 2024 yılı boyunca Türkiye’nin, Alman turistlerin tercih listesinde üst sıralarda yer almaya devam etmesi bekleniyor. Bu da ülkenin turizm gelirlerini artırmaya katkı sağlayacak.