Güncelleme Tarihi:
Fiskars, 633 milyon Euro cirosu ile ev, bahçe ve dış mekan ekipmanları pazarında dünyanın lider üreticisi konumunda bulunuyor. Tam 360 yıldır faaliyet gösteren ve dünyanın en eski ve köklü firmaları arasında yer alan Fiskars, bu gelişme ile faaliyet gösterdiği ülke sayısını 41’e çıkardı. Yıllık cirosu 633 milyon Euro olan Fiskars, Türkiye pazarı için yaklaşık yedi yıldır pazar analizleri yapıyordu. Şimdiye kadar dokuz ayrı yabancı markanın Türkiye distribütörlüğünü yapan Botanika’nın da bu gelişmeyle 10. markası Fiskars oldu.
Botanika’nın Genel Müdürü Kemal Eskenazi, Fiskars işbirliği ile ilgili olarak; “Bundan tam dokuz yıl önce insanları kent yaşamının karmaşık, gürültülü ortamından; binalardan, caddelerden, araçlardan ibaret yapısından uzaklaştırarak doğayla buluşturmak amacı ile Botanika’yı kurduk. Türkiye’de bahçeli evlerin yapımına hız verilmesi, büyük evlerde ve balkonlarda bitki yetiştirme alışkanlığının yaygınlaşması, yapı marketlerinin de çoğalmasıyla birlikte Botanika gibi firmalara ihtiyaç duyulduğunu gördük” dedi.
“Türkiye ve Botanika bizim için çok önemli”
Fiskars EMEA (Doğu Avrupa, Orta Doğu, Afrika) Bölge Başkanı Rene Osterman ise, “Türkiye’de yaklaşık 7 yıldır bu anlamda pazar araştırmaları yapıyorduk. Bizimle birlikte çalışacak olan firmanın öncelikle duygusal ve mantıksal açılımları doyurmasını ve Fiskars ile birlikte daha da büyüyecek potansiyele sahip bir firma olmasını istiyorduk. Botanika ile bu isteklerimizi gerçekleştirebileceğimizi düşünüyoruz. 360 yıldır bahçe sektöründe hizmet veriyor olmak ve global anlamda lider olmak, titiz hareket etmeyi gerektiriyor” açıklamasında bulundu.
Türkiye’de pazar lideri olmayı hedefliyoruz
Türkiye pazarı ile ilgili düşüncelerinin sorulması üzerine Rene Osterman “Başlangıçta Türkiye pazarına karşı çekincelerimiz vardı. Türkiye parçalı bir pazar. Çok fazla marka var, ancak bu bizim pazar lideri olmamız için de iyi bir fırsat aynı zamanda… Fakat, uzun vadeli yatırım yapmak gerekiyor. Biz yapımız gereği temkinli bir firma olduğumuzdan, açıkçası öncelikle bir firmayı satın almayı ve o şekilde Türkiye pazarına girmeyi planlıyorduk. Ancak uygun koşullar sağlanamayınca ortaklık yoluna gittik ve sıfırdan başlamayı tercih ettik. Biz Türkiye’ye 1 numara olmak için geldik, dolayısıyla doğru ortağı bulmamız kaçınılmazdı. Botanika da bizim için en uygun ortaktı” dedi.