Güncelleme Tarihi:
Kyodo Haber Ajansı ve Nikkei gazetesinin haberlerine göre, işten çıkarmaların çoğunluğu şirketin yurt dışı bölümlerinden olacak. Şirketin çalışanlarının yaklaşık yüzde 60'ının denizaşırı ülkelerde olduğu tahmin ediliyor.
Şirketin küresel çapta 385 bin olan çalışanı bulunan, Panasonic, tüketici elektroniğinde Güney Kore ve Çinli rakiplerinin daha ucuz ürünlerinin rekabetiyle yarışmaya çalışıyor.
Japon şirketleri, Batılı rakiplerinin aksine genellikle büyük miktarlarda toplu işten çıkarmalardan kaçınmalarıyla biliniyor.
Öte yandan, Panasonic Mart ayında sona eren kendi mali yılına göre 4'üncü çeyrekte 40.7 milyar yen (499 milyon dolar) zarar ettiğini açıkladı. Zararda, 61 milyar yenlik (748 milyon dolar) yeniden yapılanma maliyetinin etkisi büyük oldu. Şirket, geçen yıl aynı dönemde 8.8 milyar yen zarar açıklamıştı.
Şirketin, 31 martta sona eren üç ayda küresel satışları yüzde 7 düşerek 2 trilyon yen (25 milyar dolar) oldu.
Yıl genelinde ise şirket 74 milyar yen (908 milyon dolar) kâr açıkladı. Geçen yıl ise şirket 103.5 milyar yen zarar ettiğini bildirmişti.
Panasonic, geçen ay meydana gelen deprem ve tsunamiden sonra mevcut mali yıla ilişkin belirsizlikler nedeniyle herhangi bir büyüme tahmini açıklamadı.