Güncelleme Tarihi:
AVRUPA'nın dört bir yanına seferler düzenleyen Alman Demiryolları'nda (DB) çalışan Türk kökenli sayısı her geçen gün artıyor. İstasyonlarda yer personeli olarak görev yapanların yanı sıra, şehirler arası turlarda makinist veya tren şefi olarak bir Türk görmek artık hiç de zor değil. Saatte 300 kilometre hız ile ülkenin en hızlı treni olan ICE'lerde tren şefi olan Nevşehirli Musa Silay (41) "Almanya'nın en hızlı işyerinde çalışıyorum" dedi. 20 yıldır Alman Demiryolları üniforması giymenin gururunu yaşadığını söyleyen Silay, Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti'nin Aachen kentinde yaşadığını ancak işi nedeniyle Avrupa'yı turladığını söyledi.
Avrupa'yı turluyor
Silay "Tren şefi olarak bütün sorumluluğu üstleniyorsunuz. Yolcuların biletlerini kontrol etmek, bilgilendirmek, herhangi bir sorun çıktığında müdahale etmek, personeli denetlemek görevlerimden sadece bazıları. Almanya'nın heryerini turluyoruz. Örneğin göreve Köln'de başlıyoruz ve aynı gün Münih, Hamburg veya Berlin'e gidiyoruz. Seferlerimiz arasında Dresden veya Leipzig gibi Almnya'nın doğusundaki eyaletler de bulunuyor. Bunun yanı sıra İsviçre, Hollanda, Belçika, Avusturya ve İtalya'ya da seferler düzenliyoruz" diye konuştu.
En rahat yolculuk
Kara veya uçak yolculuğu ile kıyaslandığında tren yolculuğunun daha rahat ve güvenli olduğuna dikkat çeken Silay "Almanya'daki yolcuların büyük çoğunluğu treni tercih ediyor. Çünkü daha rahat. Kitap okuyup uyuyabiliyorlar veya yemek yiyebiliyolar. Uçak yolculuğunda olduğu gibi 2 saat önceden havaalanına gitme zorunluluğu da yok. Yolcu tren hareket etmeden 2 dakika önce yerini alabiliyor. Şuan binlerce Türk kökenli, Alman Demiryolları'nda değişik bölümlerde çalışıyor. Meslek yapmak isteyen gençler için iyi fırsatlar sunuluyor" bilgisini verdi.
Bilgisayar kullanıyor
Makinist Christoph Purse, ICE treni hakkında bilgi verirken bir çok işlemin artık otomatik sistem yardımıyla yapıldığını söyledi. Purse, güvenliğin sağlanması için bir çok unsurun düşünüldüğünü söylerken şu bilgileri verdi: "Artık bilgisayar yardımı ile hareket ediyoruz. Trenin hızı saatte 160 kilometreyi aşınca kontrolü bilgisayar sistemi devralıyor ve bütün işlemleri denetliyor. Çünkü bu hızdan sonra insanın reaksiyon gösterme yeteneği azalıyor. Uygulama sayesinde kaza riski de azalmış oluyor."