Güncelleme Tarihi:
?lker, bu bayramda tüketicilerin karşısına 63 ?eşit ikramlık ?ikolata ve 123 ?eşit de şekerleme ile ?ıktığını a?ıkladı.
Bayram dönemlerinde ?ikolata satışlarının ü? kat, şekerleme ürün satışlarının da dört kat arttığını dikkate alan ?lker, bu bayramda tüketicilerin karşısına 63 ?eşit ikramlık ?ikolata ve 123 ?eşit de şekerleme ile ?ıktığını a?ıkladı. ?lker'in bağımsız araştırma kurumlarına yaptırdığı pazar araştırma sonu?ları, Türkiye'de satılan ikramlık ?ikolatanın yüzde 80'inin, ikramlık şekerlemenin de yüzde 60'ının bayramlarda satıldığını ortaya koydu.
Genel ?ikolata pazarında yüzde 65, ikramlık ?ikolata pazarında da yüzde 41 pazar payı ile lider olduklarını belirten ?lker'in ?ikolatadan sorumlu Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Şebnem Nasi, 68 ?eşit ikramlık ?ikolata ile en geniş ürün yelpazesine sahip marka olduklarını söyledi.
?lker'in bayram öncesi ?ikolata ve şekerleme ürünleri kapsamında yaptığı hazırlıkları ve pazara ilişkin son gelişmeleri paylaşmak üzere ilgili şirketlerin üst düzey yetkilileri ve ?lker Kurumsal İletişim Genel Müdürlüğü yöneticileri ekonomi basını temsilcileri ile bir iftar yemeğinde bir araya geldi.
11 TON VE 150 MİLYON YTL CİRO
Çikolata sektörü ile ilgili bilgi veren Şebnem Nasi, toplam pazarda ikramlık ?ikolata satışlarının bayram döneminde ü? kat artığına dikkat ?ekerek şunları söyledi:
"Türkiye'de ikramlık ?ikolata ürünleri 2007 yılında 11 bin ton satılarak 150 milyon YTL'lik bir ciroya ulaştı. ?lker olarak her sene bayram i?in özel bir ürün tasarlıyoruz. Bu bayramın yıldızı ise İstanbul Hatırası adlı ürünümüz. Kutunun üzerine yerleştirilmiş şık kartpostalda ise İstanbul'un sembolleri olan Kız Kulesi ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yer alıyor. Buradaki amacmız kartpostallı bayram kutlaması geleneğini hatırlatmak."
Nasi, ?lker'in ?ikolata üreten 4 fabrikasında yılda 100 bin tonun üzerinde üretim ger?ekleştirdiğini ve her yıl toplam üretim rakamının tonaj olarak yüzde 10'unun yeni ürünlerden meydana geldiğini belirterek, her yıl 35'in üzerinde araştırma ile tüketicilerin yeni taleplerini anlamaya ?alıştıklarını vurguladı.
EN ÇOK T?KETEN MARMARA
Pazar verilerini paylaşan Şebnem Nasi, yaptırdıkları araştırmaların Türkiye'de ailelerin yılda iki kez ikramlık ?ikolata satın aldıklarının ve her alışverişte de iki kutu satın alındığının belirlendiğini ifade ederek, ikramlık ?ikolatada bölgesel tüketim payının en yüksek olduğu bölgenin yüzde 59'luk oranla İ? Anadolu ve yüzde 49 ile de Ege olduğunu söyledi.Nasi, bölgelere göre ikramlık ?ikolata satış dağılımında en yüksek payın ise yüzde 56 ile Marmara bölgesi olduğunu kaydetti.
FINDIK GİRESUN'DAN, FISTIK ANTEP'TEN, ÇİKOLATA KAKAO YAĞINDAN
Çikolata üretim süre?leri hakkında bilgi veren ?lker Çikolata Genel Müdürü İrfan Demiryol ise, ?lker'in Türkiye'de ?ikolata üretim sürecini kakao ?ekirdeğinden başlayarak kendi bünyesinde ger?ekleştiren en büyük öl?ekli kuruluş olduğunu ifade ederek, "?lker hammaddeden paketlemeye kadar her aşamada kendi bünyesindeki firmaları ile üretimde entegrasyonu sağlamıştır. Bu sistemle rakiplerine göre maliyet avantajı sağlayarak en iyi kaliteyi en iyi fiyata sunma avantajını yakalamıştır. Çikolatanın lezzetini belirleyen en önemli etken olan süt tozu da özel bir formülle ?lker fabrikalarında üretilmektedir" dedi.
Demiryol, ?ikolatanın kakao, kakao yağı,şeker ve süt tozundan oluştuğunu ve ger?ek ?ikolatanın mutlaka kakao yağı i?ermesi gerektiğine işaret ederek, "Biz ürünlerimizde kakao yağı kullanıyoruz. Fındığı Giresun'dan temin ediyoruz. Giresun sadece Türkiye'de değil, dünyada da en kalite fındığın yetiştiği bölgedir. Antep fıstığını ise Gaziantep'ten alıyoruz. ?retimin 626 ayrı aşamasında kalite kontrolü yaparak her zaman aynı kaliteyi aynı lezzeti ve aynı tadı bu sayede elde edebiliyoruz. Bunun sırrı da ?lker de" diye konuştu.
GİRESUN DA FINDIK İŞLEME TESİSİ KURULUYOR
Türkiye'de işlenmiş i? fındığın ü?te birlik bölümünün ?lker tarafından kullanıldığını a?ıklayan İrfan Demiryol, "Giresun'da şu anda fındık kırma tesisimiz bulunuyor. Bu tesisi tam bir entegre tesis haline getirip Ekim ayı sonunda hizmete a?acağız.Bu tesiste yılda 25 bin ton fındık işlemeyi hedefliyoruz. Bu üretimle fındık püresi elde edeceğiz. Böylece kakaodan sonra, fındık işleme süre?lerini de kendi tesislerimizde ger?ekleştirmiş olacağız" bilgisini verdi.
BAYCAN'I 2001 YILINDA ALDIK ŞİMDİ İKİNCİ EN B?Y?K
Şekerleme pazarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan ve pazara ilişkin veriler sunan Baycan Çiklet ve Gıda Sanayi Genel Müdürü Turgut Ziyal,?lker Grubu'nun Baycan'ı 2001 yılında bünyesine kattığını ve bu süre?te şirketi şekerleme pazarında ikinci en büyük şirket haline getirdiklerini söyledi. Ziyal, şeker tüketiminin bayramda yaklaşık dört kat arttığını dile getirerek bayramlık şekerin yüzde 80'inin Ramazan Bayramı'nda, yüzde 20'sinin de Kurban Bayramı'nda satıldığını söyledi. Sektörler ilgili rakamsal bilgileri aktaran Ziyal, bayramda ikramlık şekerleme tüketiminin 2006 yılında 15 bin 500 olduğunu, 2007 yılında bu rakamın 17 bin tona ulaştığını belirterek " ?lker olarak toplam şekerleme pazarında yüzde 16'lık pay ile ikinci sırada bulunuyoruz. Tüketicilere tam 123 ?eşit se?enek sunuyoruz" dedi.
3 MİLYON KİŞİ G?NDE , 39 MİLYON KİŞİ ARALIKLA ŞEKER YİYOR
Türkiye'de 39 milyon kişinin değişik aralıklarla şeker tükettiğini belirten Ziyal bu konuda Mayıs 2008'de yapılan Nielsen araştırmasına dayalı şu bilgileri verdi:
"Türkiye'de 3 milyon kişi her gün şekerleme tüketiyor. Araştırmalara göre İ? Anadolu'da nüfusun yüzde 78'i, Doğu Anadolu'da ise yüzde 67'si şeker tüketiyor. Bu bölgelerde yaşanan uzun kışlar taze meyvenin daha az bulunmasına neden olduğu i?in belli tadları özleyen tüketiciler bu ihtiya?larını şekerle gideriyor."
Ziyal, anlık tüketime yönelik (impulse) şekerleme pazarının 17 bin 700 ton olduğunu, bu pazarın tonaj bazında yüzde 14, YTL bazında da yüzde 20 arttığını ve 242 milyon YTL'lik bir ciro oluştuğunu söyledi. Ziyal, anlık şekerleme pazarı ile ikramlık şekerleme pazarının toplam büyüklüğünün de 400 milyon YTL'nin üzerinde olduğunu kaydetti.
Türkiye'de şeker fiyatlarının yüksek olması dolayısıyla şekerli ürün ihracatının önünde gü?lükler bulunduğuna dikkat ?eken Ziyal, ?lker'in buna rağmen yıllık 5 milyon dolar civarında bir ihracat ger?ekleştirdiğini sözlerine ekledi.