Güncelleme Tarihi:
Bakan Yıldırım, Ankara Sanayi Odası (ASO) Başkanı Nurettin ?zdebir ve ASO Yönetim Kurulu üyelerini bakanlıkta kabul etti.
TCDD ile Lojistik Köy Projesi'ni başlattıklarını anlatan ASO Başkanı ?zdebir, proje ile Ankara'nın 4,2 milyar dolar olan ihracatının artırılmasını hedeflediklerini söyledi. Proje ile Ankara sanayicisinin ürettiği malların demir yolu ile İstanbul, İzmir ve Mersin'e taşınacağını belirten ?zdebir, Ankara'nın demir yolu ile Kilyos'a bağlanmasını istedi.
Ulaştırma Bakanı Yıldırım da üreticilerin pazara en hızlı şekilde ulaşmasının önemine değindi. Bakanlığın ulaşım stratejileri planını hazırladığını ve ulaşım türleri arasında denge sağlamayı ama?ladıklarını anlatan Yıldırım, taşımacılıkta kara yolunun payının yüzde 89 olduğuna dikkati ?ekti. ?retim merkezleri ile aktarma merkezlerinin yakınlaşması gerektiğini kaydeden Yıldırım, sorunların, 50-60 yılın birikimi olduğunu söyledi.
İSTANBUL'A 3. K?PR?
Konuşmaların ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Ulaştırma Bakanı Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılması planlanan 3. köprünün güzergahının sorulması üzerine, daha önce konu ile ilgili a?ıklamayı yaptıklarını belirtti. Daha fazla a?ıklama yapmanın bu aşamada kimseye yararı olmadığını ifade eden Yıldırım, "Kararı verip adım attığımızda herkes öğrenecek zaten" dedi.
Güzergahın, belediyelerin planlarına işlenmesi ve kamulaştırma kararlarının tamamlanması gerektiğini söyleyen Yıldırım, işlemler tamamlanmadan "Şuradan ge?iyor, buradan ge?iyor" denilemeyeceğini söyledi. Yıldırım, "Biz biliyoruz nereden ge?eceğini ama bunun altyapısının hazır olması lazım. Zamansız bir a?ıklama herkese belirli zararlar verebilir veya kimseye yarar vermez" dedi.
Yıldırım, "Kamulaştırma bedellerinin az olacağı bir güzergah mı belirleniyor?" sorusunu yanıtlarken şöyle konuştu:
"Sadece kamulaştırma bedellerinin az olması yetmez. İstanbul'un akciğeri olan yeşil alanların korunması, ?evreye olan olumsuz etkilerin asgariye düşürülmesi, bütün bunlar birlikte düşünülecek olan şeyler. Olay sadece 'kamulaştırma maliyeti düşüktür, gidelim ev bina olmayan yerden yapalım' dediğiniz zaman projenin işletme süresi boyunca geri dönüşünü göz ardı etmiş olursunuz."
"HEYECANINIZI ANLIYORUM"
Yıldırım, projeye ilişkin bir süre öngörülüp öngörülmediği sorusunu, şöyle yanıtladı:
"Başlayalım da ondan sonra. Bu sene başlamak programımızda, onu söyleyebilirim. Ne yapacağız, bunun kararını alacağız. İzmit-İzmir arasında yaptığımız gibi önce kararını alacağız. Ondan sonra ihale dosyasını hazırlayacağız. Sonra ihalesini yapacağız, firma tekliflerini değerlendirip, karar vereceğiz, yer teslimi yapacağız. Ondan sonra orada ne öngörülüyorsa, 3 yılda mı, 2 yılda mı, 1 yılda mı yapar? Bunu sağlayacağız. Bu şekilde de iş bitecek. Adım adım gitmemiz lazım. Heyecanınızı anlıyorum. İstanbul daha ?ok heyecanlanıyor."
3. köprünün Kültür Başkenti İstanbul Projesi'ne yetişip yetişmeyeceğine ilişkin bir soru üzerine Yıldırım, 3. köprüyü Kültür Başkenti'ne yetiştirmek gibi bir hedefleri olmadığını ifade ederek, "Ama İstanbul'un buna ihtiyacı olduğu muhakkak" dedi.
Yıldırım, 3. köprünün diğer köprülerin kuzeyinde olacağına dair daha önce yaptığı a?ıklamalarının hatırlatılması üzerine, "Onu şunun i?in söyledim: İki köprü arasında 3. bir köprü düşüncemiz yok. Benim vurgulamak istediğim şey şudur; onu bazıları yanlış okudular '(yeri belli değil) dedi, bir tek noktaları belirtmedi)' diye. Bizim ifade etmek istediğimiz şey, iki köprü arasında 3. bir köprü yapma projemiz yok" diye konuştu.
Yıldırım, arsa fiyatlarının Sarıyer bölgesinde arttığının belirtilmesi üzerine, "Hi?bir şey olmaz. Arsa fiyatları onun i?in patlamadı. 2003'te başlayan ekonomik istikrar ve Türkiye'nin yönetimdeki gü?lü iradesi her şeyi 5'e 10'a katladı. Bu dünün bugünün işi değil" dedi. Yıldırım, İstanbul'da daha önce 40 dolara satılan arsaların şimdi 600-700 dolara satıldığını ve bunları köprü ile ilişkilendirmenin doğru olmadığını söyledi. Yıldırım, "Kuzey dedik ama kuzeyde bir sürü nokta var. O ?ok riskli bir yatırım. Eğer öyle spekülatif yatırım yapacak olan varsa, sağ gösterip sol vurabiliriz. Hi? boşuna yatırım yapmasınlar" dedi.
"ZAMANI GELİNCE..."
"En ?ok konuşulan güzergah Havantepe-Yuğşatepe" sözleri üzerine Yıldırım, "Ben bu konuda bir şey söylemem. Tepelerle derelerle işimiz yok. Yollar düz olan yerlerden ge?erse maliyet daha iyi olur" dedi.
Yıldırım, a?ıklamanın ne zaman olacağı sorusuna, "Zamanı gelince... Dosyası hazır olsun, 'biz başladık bismillah işe' dediğimiz zaman zaten her şeyi öğreneceksiniz. Bir de yatırım yapma niyetinde olan varsa, kamulaştırmada değişik yöntemlerimiz olabilir. Hi? boşuna heveslenmesinler. Hevesleri kursağında kalabilir. Hi? kimse bir bilinmeze doğru iş yapmasın" karşılığını verdi.
Kamulaştırma yöntemlerinin ?ok a?ık olduğunu ifade eden Yıldırım, şöyle konuştu:
"Bizim amacımız, devlet oraya yatırım yapıyorsa, hi? kimsenin oradan bir servet kazanmayı hedef olarak görmemesi lazım. Hatta yola bedelsiz terk bile verilmesi lazım. Çünkü ama? yola verilen bir par?a bir evlik arsadan para kazanmak değil. Amacımız o yoldan, ülkenin refahına, kalkınmasına ?ok ciddi bir imkan sağlamak. Zaten yapılınca oradaki değerler artıyor. Bir katma değer oluşuyor. Şimdi böyle 'arsa değerlenecek biz istimlakten para alacağız' diyenler unutmasın. Onların yerlerini değerlendirdiği i?in biz para isteyebiliriz. ?yle de bir sürpriz yapabiliriz."