Güncelleme Tarihi:
ALMANYA, yapımına yıllar önce başlanıp inşaatı bir türlü bitirilemeyen üç dev projeyi tartışıyor.
İnşaatların bir türlü tamamlanmaması maliyetleri aşırı artırırken, ülkede inşaat sektörü büyük yara almaya başladı. Futbol şampiyonalarında başka ülkeleri “Stadları zamanında yetiştiremeyecekler” diye sıkıştıran Almanya’da inşaatlar bir türlü zamanında bitirilemiyor ve evdeki hesap ise çarşıya hiç uymuyor.
2.5 MİLYAR FAZLA
Berlin’deki Tegel Havaalanı ile eski Doğu Almanya sınırları içinde kalan Schönefeld Havaalanı’nın yerine açılması öngörülen BER-Willy Brandt Havaalanı’nın inşaatına 5 Eylül 2006’da başlandı.
BER’in 1 milyar 983 milyon Euro’ya mal olması öngörüldü. Ancak 2007 yılında açılması planlanan havaalanı inşaatı bir türlü tamamlanamadığı gibi maliyet 4.3 milyar Euro’ya çıkacak.
Aradaki uçurum yaklaşık 2.5 milyar Euro. Yılda 25 milyon yolcu kapasitesiyle Almanya’nın üçüncü büyük hava limanı olacak BER’in açılışı ise 2014’e ertelendi. Gecikme nedeni ise yangın sisteminde ciddi eksiklikler bulunması ve bu hataların bir türlü kaldırılamayışı.
Bunun yanında bagaj taşıma bantları ve yolcu kontrol noktası sayısının yetersiz olduğu da ortaya çıktı. Yürüyen merdivenlerin bazılarının kısa olduğu belirlendi.
Hamburg’ta 2007’de temeli atılan ve 2009’de bitmesi planlanan Elbe Nehri kıyısında konser ve etkinlik salonu Elbfilarmoni inşaatındaki hesaplamalar arasındaki fark da uçurum. 77 milyon Euro olarak planlanan proje, yaklaşık 500 milyon Euro daha pahalıya mal olacak.
Bu da yetmedi 2009’da açılması gereken Elbfilarmoni en erken 2017’de bitecek. Şimdiye kadar 380 milyon Euro harcandı. Bitimine kadar en az bir 195 milyon Euro daha harcanacağı ve konser salonunun toplam 575 milyon Euro’ya mal olacağı hesaplanıyor.
EN AZ 3 MİLYAR
Stuttgart 21 tren istasyonu ve çevre düzenlemesi projesi 2.8 milyara mal olacaktı. Ancak bu hesap şimdi 5.5 milyar Euro’ya çıkarken, karşıtların hazırlattığı bilirkişi raporuna göre 8 milyar Euro’dan aşağı olmayacak. İnşaatın bitiş tarihi ise 2020.