Güncelleme Tarihi:
ALMANYA Federal Motorlu Taşımacılık Otoritesi’nin (KBA) verdiği bilgiye göre, 2022’de toplam 2.65 milyon yeni araç trafiğe çıktı. Bu, bir yıl öncesine göre yüzde 1.1 artış anlamına geliyor. 2019’da salgın patlak vermeden önce Alman üreticiler ve ithalatçılar 3.6 milyon araç satmıştı. Yalnızca aralık ayında, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 38.1 daha fazla, yani 314 bin 318 yeni araç trafiğe çıkma lisansı aldı. Markalar bazında lider konumunu koruyarak yüzde 18.1 pazar payına sahip olan Volkswagen’i (VW) yüzde 9.2 ile Mercedes, yüzde 8 ile Audi ve yüzde 7.9 ile BMW izledi. Elektrikli otomobil üreticisi Tesla, yüzde 2.6 pazar payı elde etti. Tesla’nın trafiğe yeni çıkan otomobil sayısı yüzde 76.2 arttı. 2022’de otomobil endüstrisi çip ve diğer parçaların tedarik sıkıntısıyla mücadele ediyordu. Üretim sorunları nedeniyle arz, talebin gerisinde kaldı. Ancak endüstri uzmanları uzun vadede talebin düşmesini bekliyor. Çünkü yüksek enflasyon tüketicilerin satın alma gücünü ve şirketlerin yeni şirket araç satın alma isteğini azaltabileceği tahmin ediliyor.
MALİYETLER ÇOK YÜKSEK
Otomobil uzmanı Dudenhöffer, Alman otomobil üreticilerinin elektrikli motor bölümleri için zor bir yıl olmasının tek nedeninin bu olmadığını söyledi. Dudenhöffer, buna ek olarak, elektrikli araçların kullanımının daha pahalı hale geleceğine dikkati çekerken, “Çünkü elektrik fiyatları önemli ölçüde arttı ve yüksek seviyede kalmaya devam ediyor” dedi. Ayrıca, Dudenhöffer’e göre elektrikli otomobil üretimi de daha pahalı hale gelecek. Bunun nedeni ise batarya maliyetinin artması. Bir elektrikli otomobilin üretim maliyetinin yaklaşık yüzde 40’ını batarya oluşturuyor. Hammaddelerin daha pahalı hale gelmesinin batarya maliyetini artırdığını, buna bir de yüksek enflasyonun eklendiğini hatırlatan Dudenhöffer, “Tüm bunların satın alma arzusunu önemli ölçüde azaltması muhtemeldir” diye konuştu.