Güncelleme Tarihi:
Almanya’nın Duisburg kentinde bulunan, 108 yıllık tren rayları üreten TSTG Schienen Technik firmasının Avusturya’da bulunan Yönetim Kurulu firmayı tamamen kapatma kararı aldı.
1894 yılında Almanya’nın önemli Demir Çelik sanayi olan ThyssenKrupp Steel (TKS) bünyesinde kurulan ve Alman Demir Yolları'na (DB) ray üreten firmanın aldığı üzücü kararla 100'ü Türk toplam 450 işçi mağdur duruma düştü. 13 Mart 2012’de gelen mektupla kapatma kararını öğrenerek şok olan işçiler, IG Metall Sendikası'nın desteğiyle haklarını korumak için harekete geçtiler.
Fatura bize çıkıyor
TSTG Schienen Technik İşyeri İşçi Temsilciliği Başkanı Heinz-Georg Mesaros konuyla ilgili yaptığı açıklamada, "Burada 450 işçi çalışmaktadır. Almanya’da tek tren rayı yapan tek firmayız. 1894 yılında TKS’ın bir kolu olarak kuruldu. 10 yıl önce TKS’den Avusturyalı TSTG Schienen Technik firması satın aldı. Avrupa çapında en kaliteli ray sistemini üretiyoruz. Tren rayı sektöründe kaliteli üretimiyle tanınan firmamız Alman Demir Yolları (DB) ile anlaşma yapmıştı. Ancak yapılan anlaşmalarda fahiş fiyat alınmış. Bunu tespit eden DB yöneticileri yapılan anlaşmaları iptal etmiş. Ardından başka ray üreten firmalar vasıtasıyla yeni ihale açıldı. İhalelerde yapılan yolsuzluktan dolayı ortaya çıkan zararı, TSTG Schinen Technik yöneticileri faturayı işçilere kesmek istiyor. İşyerimizin kapanmaması için mücadelemizi sonuna kadar sürdüreceğiz" dedi.
Sonuna kadar mücadele edeceğiz
IG Metall Sendikası Yönetim Kurulu Üyesi ve TSTG Schinen Technik İşyeri İşçi Temsilciliği İkinci Başkanı Kenan İlhan ise şunları söyledi:
"108 yıllık geçmişi olan bir fabrikanın ani bir kararla kapatılmak istenmesi akıl almaz bir durumdur. Burada çalışan 450 işçinin ortalama yaş oranı 50 civarındadır. Burada bulunan hissedarların çıkarları göz önüne alınmadan, 450 işçiye çıkış verilmesi anlaşılacak gibi değildir. Bölgede ray üreten tek firma olmamıza rağmen 2012 yılı sonunda üretimi durdurma ve kapatma kararıyla işçilerin geleceği belirsiz hale getirilmiştir. Duisburg’da işsizlik yüzde 13 oranındadır. Bizden beklenen üretim oranı 210 bin tondu. Ancak biz üretimi 260 bin tona çıkardık. Bunun 150 bin tonunu DB için, 110 bin tonunu da Duisburg şehri ile NRW Eyaleti'ndeki tramvay rayları için yapıyoruz. Kapanma olayı duyulur duyulmaz politikacı, sendikacı ve birçok sivil kuruluşu ve NRW Eyalet Bakanlıklarından destek aldık. Kapanmaması için gerekirse Avusturya'ya kadar yürüyeceğiz."