Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de satış fiyatı 522 bin 500 Euro’dan başlayan aracı ne yazık ki bu yıl sonuna kadar yanlızca 1 kişi alabilecek. Adı gibi pistte fırtına gibi esen Huracan, Lamborghini açısından birçok ilki de gerçekleştiriyor. Gücünü 610 beygir güç ile 560 Nm tork üretebilen 5.2 litre hacminde bir V10 motordan alan Huracan, 0’dan 100 km hıza 3.2 saniyede çıkabiliyor. Saatte 325 km maksimum hızla sınırları rahatlıkla zorlayabilen süper araç, dört tekerden çekiş sistemine ve karbon seramik fren disklerine sahip. Lamborghini, karbon fiber ve alüminyum ‘monokok’ tercih ederek aracın toplam ağırlığını 1422 kilograma kadar düşürmeyi başardı. Huracan’ın kasırga gibi esmesinin arkasındaki en büyük sebep ise şanzıman. Süper otomobilde, 7 ileri çift kavramalı LDF bir şanzıman yer alıyor. Lamborghini’nin şu ana kadar kullandığı ilk çift kavramalı şanzıman, 610 beygirlik güce yumuşak geçişlerle ayak uydurmasıyla tüm dikkatleri üzerine çekiyor.
ÜÇ FARKLI MOD
Huracan’da da ağabeyi Aventador gibi üç farklı sürüş modu bulunuyor. Direksiyonun alt kısmından kontrol edilebilen bu modlardan ilk ’Strada’, yolda kullanım anlamına geliyor. Bu mod kullanıcılara yumuşak vites geçişleri ve direksiyon kontrolü sağlıyor. Dört tekerden çekiş sistemi ise her tekerleğe eşit olarak dağıtılıyor. Diğer bir mod ise ’Sport’. Sport modunda güç daha fazla arka tekerleklere veriliyor. Vitesler geçişleri Strada moduna göre biraz daha hızlanırken, direksiyon ise biraz daha sertleşiyor. En agresif mod olan ‘Corsa’ yarış ve hız yapmak isteyenlerin tercihi. Huracan, Corsa moduna alındığında tamamen değişiyor ve içindeki kasırgayı çıkarıyor. Bu modda araç maksimum performans için en hızlı vites geçişlerini yapıyor. Direksiyon ise ağırlaşarak, kullanıcılara hızlı girilen virajlarda bile en iyi hakimiyeti sağlıyor.