Kia Advertorial

4dk okuma

Haberin Devamı

2010'da talebe yetişemedi. 2011'de yeni model atağıyla 'En az 15 bin satarım' dedi
 

TÜM dünyada büyük bir çıkışa geçen Koreli otomotiv devi Kia'nın dikkat çeken yeni modelleri Türkiye'de de büyük talep görüyor. Kia'nın Türkiye temsilcisi Çelik Motor'un Genel Müdürü Bora Koçak, "2010'da 10 bin adetlik satışa ulaştık ama istediğimiz sayıda araç alabilseydik 13 bin adedi bile aşardık" dedi. Koçak, 5 yeni modeli satışa sunacakları 2011'de ise hedeflerinin minumum 15 bin adetlik satış olduğunu belirtti.

KORELİ Kia'nın Türkiye distribütörü Çelik Motor'un Genel Müdürü Bora Koçak, 2010 yılının hem Kia hem de tüm otomotiv sektörü için son derece iyi geçen bir yıl olduğunu söyledi. Pek çok firmanın 2010'da pazarda bu kadar yüksek bir talep olabileceğini öngörmediğini kaydeden Koçak, "Pazarın daralacağı düşüncesiyle az sayıda araç siparişi verildi. Eğer araç taleplerinin hepsi karşılanabilseydi pazar yüzde 5-10 daha büyüyebilirdi" dedi.



Pazar 800 bin adetle sınırlanır

Haberin Devamı

Tüm sektörün 2011 yılında da pazarın büyüyeceğini veya en azından aynı seviyede kalacağı konusunda hemfikir olduğunu belirten Koçak şöyle konuştu: "Toplam pazarın artma potansiyelinin ise dünyadaki ve Türkiye ekonomisindeki son gelişmeler çerçevesinde 800 bin adetle sınırlanacağını öngörüyorum. Özellikle yılın ilk yarısı, yani Haziran ayında gerçekleşecek genel seçimler öncesi, pazar nispeten daha hareketli olacaktır."


En büyük problemimiz tedarik

Koçak, Kia olarak 2010 yılını yaklaşık 10 bin adetlik bir satışla kapattıklarını hatırlatarak, yıl boyu yaşadıkları tedarik sıkıntısı olmaması halinde kolaylıkla 13 bin adetlik satışı gerçekleştirebileceklerini söyledi. Koçak, "Özellikle Ağustos ayında satışa sunduğumuz yeni Sportage modelimize çok büyük talep olmasına rağmen maalesef Slovakya’daki fabrikadan istediğimiz kadar araç alamıyoruz. Yaşadığımız tedarik sıkıntısı yüzünden satabileceğimiz potansiyelin çok gerisinde kaldık. 2011 yılında bu problemlerin daha az olmakla beraber yine  yaşanacağını düşünüyorum. 2011 yılı marka olarak hedeflerimizi büyüttüğümüz bir yıl olacak ve 15 bin adetlik bir satış gerçekleştirmeyi planlıyoruz."




Avrupa'yla aynı pazar payı

Haberin Devamı

Kia'nın yeni modellerinin tüm dünyada yüksek talep görmesi nedeniyle yeterli araç tedariğinde sıkıntı yaşadıklarını yineleyen Koçak, Koreli markanın 2010 yılını Avrupa'da 16'ıncı sırada bitirdiğini söyledi. Koçak konuşmasına şöyle devam etti:  "Bu da yüzde 1.9’luk bir pazar payına tekabül ediyor. Bu oran Kia’nın Türkiye’deki performansıyla hemen hemen aynı. 2010 yılında Kia’nın Türkiye’de binek pazarında pazar payı yüzde 1.8 oldu. Kia Motors’un global anlamda da büyük hedefleri var. Özelikle Avrupa pazarında artık çok daha agresif bir satış politikası uygulayacaklar. 2013 yılında kadar Avrupa’da ilk 10 marka içinde yer almak gibi bir hedefleri var. Ben bu hedefe ulaşacaklarına inanıyorum."


Önce yeni Picanto ve Soul gelecek, ikinci yarı devreye yeni Rio ve Magentis girecek.
 

Haberin Devamı

ÇELİK Motor Genel Müdürü Bora Koçak, son üç yıl içerisinde Kia'nın ürün gamının büyük bir tasarım dönüşümü geçirdiğini belirterek, "Klasik tasarım anlayışından 'moda yaratan' bir tasarım anlayışına yöneldi. Yenilenen her Kia modeli son derece heyecan verici çizgilere sahip" diye konuştu. 2011 yılında da hem global pazarda hem de Türkiye’de pek çok yeni modeli satışa sunacaklarını kaydeden Koçak, bu modellerle ilgili şunları söyledi:

Haberin Devamı



İlk yarı 3 model geliyor

Haberin Devamı

"Türkiye’de 2011 yılı Kia için son derece hareketli geçecek, farklı segmentlerde yeniliklerimiz olacak. Nisan ayında A segmentindeki Picanto modelimiz tamamen yenilenerek pazardaki yerini alacak. Yeni Picanto ile önceki yıllarda olduğu gibi A segmentinde liderliği hedefliyoruz. Yılın ikinci çeyreğinde ayrıca, C segmentindeki üç kapı modelimiz pro-Cee’d’in makyajlı versiyonunu getireceğiz. Yılın ikinci çeyreğindeki son yeniliğimiz ise bizi son derece heyecanlandıran Kia Soul modelimiz olacak. Avrupa’da bir süredir satılmakta olan orta sınıftaki MPV modelimiz Soul’u tüketicilerden gelen istek üzerine ülkemizde satışa sunma kararı aldık."


Yeni Magentis çok beğenildi

Koçak, yılın ikinci yarısında da önemli yeniliklerinin olacağını belirterek, bunlardan ilkinin B sınıfında yaşanacağını belirtti. Koçak, "Kia Rio yeni yüzüyle yılın ikinci yarısında satışa sunulacak.Yılın ikinci yarısında bir diğer yeniliğimiz D segmentinde olacak. Geçtiğimiz Kasım ayında gerçekleştirilen İstanbul Autoshow Fuarı’nda Türk tüketicisiyle buluşan ve büyük bir beğeni ile karşılanan D segmentindeki modelimiz Kia Magentis (Optima), yeni yüzüyle satışa sunulacak. Yılın son çeyreğinde ülkemizde lansmanı gerçekleştirilecek olan Magentis ile hedefimiz bu segmentte önemli bir yer edinmek" şeklinde konuştu.

 


Sadece elektrikli otolar değil alternatif enerji ile çalışan tüm araçlar teşvik edilmeli

SON 10 yılın en yükrsek satış rakamlarına ulaşılan bir yılın ardından 2011 yılında hükümetten herhangi bir teşvik ya da vergi indirimi beklemenin çok da gerçekçi olmayacağını belirten Bora Koçak, "Öte yandan otomotiv pazarı ülkemizde potansiyelinin çok altında seyreden, doymamış bir pazar. Türkiye’de bin kişiye düşen motorlu araç sayısı 138, dünya ortalaması 144, Avrupa ortalaması ise çok daha yüksek. Hala katedilmesi gereken çok yolumuz var, uzun vadeli büyüme planları yapmalıyız. Bunun için de hem hükümete hem de otomobil firmalarına önemli görevler düşüyor" yorumunu yaptı.


Daha makro adımlar atılmalı

"Ancak konuya biraz daha geniş boyutlu bakılması ve strateji belgemizde yer aldığı şekliyle daha makro boyutlu adımlar atılması gerektiğini düşünüyorum" diye konuşan Koçak, özellikle alternatif enerji ile çalışan araçların teşvik edilmesinin en öncelikli konulardan biri olması gerektiğini söyledi.


Eski araçlar yenilenmeli

Koçak, "Burada verilen teşviklerin sadece elektrikli araçlar için değil, tüm alternatif yakıt teknolojileri için düşünülmesi gerekir. Elektrikli araçlara verilen teşvik, çevre için son derece önemli. Ancak düşük emisyonlu araçların vergi yoluyla teşvik edilmesini ve dolaşımdaki eski teknolojiye sahip araçların yenilenmesini teşvik edecek bir vergi düzenlemesinin de yapılmasını gerekli görüyorum" diye konuştu.

 

Kübik Soul

Amerika’da tasarlanan, Kore’de geliştirilen ve Avrupa’da son halini alan Kia Soul, her yönüyle benzersiz bir tasarıma sahip ve kendi tarzını yaratan şehirli bir araç . Yüksek bir tavan hattına ve oldukça uzun bir dingil mesafesine sahip Kia Soul, kullanıcılarına oldukça geniş bir kullanım alanı sunuyor. Araç aynı zamanda 340 litrelik geniş bir bagaj kapasitesine de sahip. Kia Soul ülkemizde, 1,6 litre dizel düz ve otomatik vites seçeneği ile satışa sunulacak.
 



Yeni Picanto

Dünya prömiyerini geçtiğimiz hafta Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nda yapan yeni Kia Picanto, görenlerde sağlamlık ve olgunluk hissi uyandıracak şekilde yeniden tasarlandı ve geliştirildi.  Önceki modele kıyasla daha uzun gövdesi ve genişletilmiş dingil mesafesi ile yeni Picanto, yolcuları için daha konforlu bir seyahat imkanı sunarken, daha fazla sayıda bagaj taşıma imkanı sağlıyor. Yeni Kia Picanto, A segmentinin en iddialı araçlarından biri olarak Nisan ayı sonunda ülkemizde satışa sunulacak.  Yeni Kia Picanto ülkemizde 1,25 lt. benzinli manuel ve otomatik vites seçeneği ile satışa sunulacak.

 

 

 


 

Haberle ilgili daha fazlası: