Öncelikle seni tanımak isteriz. Girişimciliğe ulaşan yolculuğunda hangi okullardan, nasıl bir hayat serüveninden geçtin. Kısaca kimdir Kadircan Kırkoyun?
Lisedeyken, normal bir Anadolu Lisesi öğrencisinden farkım yoktu okul bazında. Yaşıtlarım gibi ben de teknolojiye yakın ve ilgiliydim. Bu ilgi bir süre sonra üretmeye doğru kaydı ve farkında olmadan girişimcilik maceram başlamış oldu. Çorlu Ticaret Borsası Anadolu Lisesi’nden mezun olarak Yazılım Mühendisliğine geçiş yaptım.
Sonuçta girişimciliğin bir okulu, akademide birebir bir karşılığı yok. Girişimcilik kararını nasıl aldın ve bunun işçin nasıl bir eğitim, öğrenim süreci geçirdin, ne tür kaynaklardan beslendin?
Açıkçası teknolojiye ilgim vardı. Kendi mobil uygulamamızı geliştirdik. Bize “Siz girişimcisiniz” dediler. Biz de öyle girişimci olmuş olduk. “Hadi girişimci olalım” diyerek yola çıkmadık. Tamamen internet üzerindeki kaynakları kullanarak kendimi geliştirdim denebilir. Bu konuda Microsoft’un Açık Akademi isimli bir portalı vardı. Onu kullanmıştım. Şimdi başlayacaklara ise uretkenakademi.com’u öneririm.
Girişimin Scode’dan bahsetmek gerekirse, fikir nasıl aklında geldi ve bilmeyenler için uygulamayı nasıl özetlersin?
Fikir kendi yaşadığım problemden ortaya çıktı. Ben kodlamanın sıkıcı ve ezbere dayalı olduğunu düşünüyordum. Sonrasında bunun bir önyargı olduğunu fark edip bu problemi çözmeye niyetlendik. Herkesin farklı ilgi alanları varsa farklı ilgi alanlarıyla kodlama öğretelim dedik ve Scode’u yarattık. Scode ilgi alanlarına göre oluşturulmuş senaryolarla kodlama eğitimi sağlayan bir mobil uygulama.
“Herkesin farklı ilgi alanları varsa farklı ilgi alanlarıyla kodlama öğretelim dedik ve Scode’u yarattık. Scode ilgi alanlarına göre oluşturulmuş senaryolarla kodlama eğitimi sağlayan bir mobil uygulama.
Kodlamanın, günümüz dünyasında belki de bilinmesi gereken ilk dil olduğu söyleniyor ve kodlama eğitimlerinin çok küçük yaşlardan itibaren başlatılması öneriliyor. Bu anlamda, kodlama gelecekte neden bu kadar önemli olacak ve sizin uygulamanızı kimler kullanabilir, hedef kitleniz nedir, ulaştığınız kitle ile bir paralellik söz konusu mu?
Kodlama eğitimi konusu şu anda bir moda olmuş durumda. Code.org un istatistiklerine göre Amerika’da her 4 okuldan 1’inde kodlama dersi mevcut. Türkiye’de de Fatih Projesi’ni bu konu üzerinde değerli bir çalışma olarak görüyorum. Kodlama derken neyin kastedildiği de burada önemli. Analitik düşünme yeteneğinin kazandırılması için kodlama eğitimi bir çözüm iken ben bunlara satranç ve yapboz çalışmalarını da ekliyorum. Analitik düşünme, bir problemi veya konuyu tümden gelim yöntemi ile alt konulara ayırıp, her bilgiyi ayrıca değerlendirebilme yeteneğidir. Konuların küçük parçalara ayrılıp bilginin sorgulanmasındaki amaç, parçalardan yola çıkıp bütünü çözümlemek/geliştirmektir. Analitik düşünme yeteneği olan kişiler, karmaşık yapılar karşısında pratik çözümler üretebilirler. Biz şu anda daha çok 9+ yaş hedefliyoruz.
Son olarak girişimcilik hayalleri kuran üniversitelilere önerilerinle bitirelim. Sonuçta girişimcilik bir gül bahçesi değil ve sen ne tip zorluklarla karşılaştın, onlara neler önerirsin?
Girişimci öğrenci adaylarına tavsiyem bahanelere takılmadan aksiyona geçmeleri. Süreç içerisinde hiç de tahmin etmediğiniz şeylerle karşılaşacaksınız. Bu yüzden deneyip görmek gerekir. Ek olarak, Networking!
Röportaj: Erkmen Özbıçakçı